یک عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران درباره عوارض ناشی از مصرف لنزهای اجاره ای هشدار داد.

خطرهای جدی در کمین مصرف کنندگان لنزهای اجاره ایبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امین الله نیک اقبالی متخصص چشم و عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران در حاشیه بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران درباره لنزهای اجاره ای اظهار کرد: چشم یک عضو حساس در بدن است که آسیب پذیری بالایی دارد.

وی بیان کرد: لنزهای زیبایی آسیب های زیادی را می توانند به چشم وارد کنند، ممکن است دست یا لنز فرد آلوده باشد یا در برخی موارد لنز مناسب چشم فرد نیست.

این عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران افزود: افراد قبل از استفاده از لنز باید به چشم پزشک مراجعه کنند تا پزشک لنز مناسب را برای آنها تجویز کند.

تخلیه چشم، عارضه وحشتناک استفاده از لنزهای اجاره ای

نیک اقبالی تاکید کرد: اشخاص باید لنز را در هنگام بیداری استفاده کنند و در صورتی که پس از استفاده از لنز چشم قرمز شد، باید لنز را بردارند و بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که زیر نظر افراد غیرمتخصص لنزهای زیبایی استفاده می کنند دچار عوارضی خطرناک و گاه جبران ناپذیر می شوند.

نیک اقبالی یادآور شد: افراد باید از استفاده از لنزهای اجاره ای و خرید لنز از آرایشگاه ها یا سوپرمارکت ها پرهیز کنند. در برخی موارد مصرف لنزهای اجاره ای و بدون تجویز پزشک حتی منجر به تخلیه چشم نیز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار