مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست لرستان خبر داد؛

طرح سرشماری حیات‌وحش در لرستان آغاز شد

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از آغاز طرح سرشماری حیات‌وحش در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مهرداد فتحی بیرانوند، دبیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان گفت: هر ساله با توجه به دستورالعمل سازمان محیط‌زیست در سراسر کشور برای مشخص شدن تعداد تقریبی حیات‌وحش طرح سرشماری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در استان لرستان نیز با توجه به آغاز فصل جفت‌گیری شاهد اجرای طرح سرشماری حیات‌وحش هستیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست لرستان افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های مختلف استان در مناطق گرمسیر در بازه زمانی زودتر از مناطق سردسیر این طرح اجرایی شده است.

فتحی بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه طرح سرشماری حیات‌وحش در هر منطقه طی یک بازه زمانی 20 روزه انجام می‌شود، افزود: طرح سرشماری حیات‌وحش در شهرستان چگنی، پلدختر و منطقه تنگ هفت انجام شده است.

وی گفت: در سایر مناطق نیز طی روزهای آینده طرح سرشماری حیات‌وحش اجرا شده تا بتوان آمار نسبی از تعداد حیات‌وحش به خصوص کل و بز را در استان داشته و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست لرستان در ادامه گفت: در لرستان شاهد وجود مناطق حفاظت شده‌ای همچون سفیدکوه خرم‌آباد، اشترانکوه و سفیدکوه ازنا بوده و همچنین چندین منطقه شکار و صید ممنوع و اثر طبیعی ملی وجود دارد.

انتهای پیام/د

آغاز طرح سرشماری حیات‌وحش در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.