دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت:تاکنون 736 جشن قصه‌گویی در شهرستان‌ها برگزار کردیم که 8 هزار مخاطب در این برنامه‌ها حضور داشتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا قمرزاده  امروز در نشست خبری مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار کرد: قصه‌گویی در کانون پرورش قدمت دیرینه‌ای دارد، علت آن نیز این است که مبنای قصه‌گویی از کتاب است و حیات کانون نیز از کتاب و کتاب‌خوانی شکل گرفته است.

وی افزود: قصه‌گویی در هر هزار مرکز کانون برگزار می‌شود، 177 مرکز سیار داریم که اساس کتاب‌خوانی قصه‌گویی دارد، مراکز پستی اما فعالیتی متفاوت دارند؛ طعم قصه‌گویی را همه چشیده‌اند و معتقدیم این یکی از بهترین ابزارهای تربیتی است که در فرهنگ ما جای خود را حفظ کرده است.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، بازی‌های سنتی و ... ما توانسته تأثیر زیادی بر روی فرهنگ ما داشته باشد، ما از گذشته با قصه پدر و مادربزرگانمان استراحت می‌کردیم.

وی تصریح کرد: جشنواره بیستم با دوره‌های قبل تفاوت‌هایی دارد، یکی از این تفاوت‌ها حضور پدربزرگ‌ها  و مادربزرگ‌ها است، دلیل آن هم حفظ فرهنگ و گویش قدیمی در نسل جدید است که در جشنواره امسال 473 پدربزرگ و مادربزرگ شرکت کردند.

قمرزاده عنوان داشت: 3 هزار و 173 نوجوان در جشنواره امسال شرکت کردند و تا الآن همه مربی‌ها از بودن این نوجوانان اظهار خوشحالی کردند؛ در عرصه بین‌المللی نیز طبق تجربه سال گذشته 37 کشور شرکت کردند و 10 کشور به مرحله نهایی راه یافت و امسال نیز پیش‌بینی کردیم همین تعداد به مرحله نهایی و نیمه‌نهایی راه یابند.

وی خاطرنشان کرد: امسال 5 بخش حوزه کشوری را به جشنواره اضافه کردیم که اصفهان میزبان حوزه 3 کشوری است که در این حوزه 5 استان اطراف در اصفهان حضور پیدا می‌کنند، تاکنون 736 جشن قصه‌گویی در شهرستان‌ها برگزار کردیم که 8 هزار مخاطب در این برنامه‌ها حضور داشتند؛ 184 قصه‌گو از مرحله استانی به مرحله کشوری می‌آید.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان یادآور شد: ویژگی دیگر بخش مقاله و داستان است که 182 مقاله در قصه‌گویی و 70 داستان در موضوع رضوی به دست ما رسیده است؛ گفتنی است در حوزه استانی داوران را خود استان‌ها انتخاب کردند.

وی در پایان تأکید کرد: موضوع آزاد، بخش رضوی، بخش زبان مادری و بخش ملی بخش‌های مختلف مسابقات است که خود شرکت‌کننده انتخاب می‌کند در کدام بخش حضور پیدا کند؛ نهایتاً هم قصه‌های منتخب در کتابی منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/م 

 

مسابقات قصه‌گویی میزبان 8 هزار مخاطب و473 پدربزرگ و مادربزرگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.