فرماندار خرمشهرگفت:ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه ای مفقوده در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، در آیین آغاز هفته پژوهش و فناوری ارتباط صنعت و دانشگاه را حلقه ای مفقوده در جامعه عنوان کرد و افزود: یکی از موانع و مشکلات جامعه نهادینه نشدن فرهنگ پژوهش در جامعه است.

ولی اله حیاتی با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان خرمشهری به دلیل نداشتن پشتوانه های علمی و پژوهشی در تولید خود با مشکل روبه رو شده اند، افزود: اگر ارتباط دانشگاه و صنعت و چرخه تولید وصل شود و از یافته های علمی در جهت افزایش تولید استفاده کنیم به طور قطع به اشتغال پایدار می رسیم.

وی گفت: در حوزه آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند تحولات چشمگیری در حال وقوع است و دولت تدبیر و امید اقدامات ماندگاری در راستای توسعه انجام داده که در هفته جاری 2 کارخانه بزرگ تولید فولاد به دست مسئولان تراز اول کشوری به بهره برداری می رسد.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه پژوهش شاه کلید رشد و توسعه در هر کشور است، گفت: امروز رمز برتری کشورها در معادلات بین المللی قدرت تولید علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه از مهمترین مشکلات جامعه ما نبود الگوی مناسب پژوهشی است افزود: اگر حضور اتباع خارجی در شهرهای آبادان و خرمشهر بر مبنای پژوهش، تقاضا محور باشد توسعه پایدار اتفاق خواهد افتاد.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی نیز در این آیین گفت: پس از انقلاب صنعتی هدف گذاری کشورهای پیشرفته و توسعه آنها، بر مبنای علم و فناوری بوده است.

لطف اله خواجه پور افزود: شعار امسال پژوهش « تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی است » برای تحقق اقتصاد مقاومتی، سازمان ها، صنایع و شرکت ها باید با دانشگاه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند تا به اهداف مورد نظر برسند.

وی گفت: سازمان ها ، صنایع و شرکت ها با ارتقای سطح دانش های تخصصی، در کنار آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر می توانند به اهداف و تولید محصول کیفی مورد نظر خود برسند.

خواجه پور، افزود: رهبر معظم انقلاب شعار چندین سال اقتصاد مقاومتی را بر این اساس نام گذاری کردند و این شعار باید توسط مدیران اجرایی، صنایع، دانشگاهیان، دانش آموزان و معلمان سرمشق قرار گیرد.

از امروز به مدت یک هفته دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر متولی برگزاری هفته پژوهش و فناوری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر است.

انتهای پیام /د

برگزاری هفته پژوهش و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.