مدیرکل ثبت‌ اسناد همدان گفت: 2 درصد از منابع طبیعی استان همدان سند مالکیت ندارند.

2 درصد از منابع طبیعی استان همدان سند مالکیت ندارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر نخله مدیرکل اسناد و املاک همدان با اشاره به اینکه همگی ما نسبت به عدم اجرای طرح کاداستر در کشور مسئولیم گفت: در سال 93 مجلس طرح جامع کاداستر یا همان حدنگار را به دلیل ضرورت‌های موجود در کشور تبدیل به قانون کرد و از سال 94 نیز لازم اجرا شد.

وی بیان کرد: مطابق این قانون باید ظرف چهار سال به‌گونه‌ای این قانون اجرایی شود که محدوده تمام اراضی، مراتع، کوه‌ها، دریاها، دریاچه‌ها، اراضی ساحلی، جزایر و غیره مشخص و تثبیت شود.

مدیرکل اسناد و املاک همدان بیان کرد: اگرچه بیش از 98 درصد از منابع طبیعی ما سند مالکیت دارند اما بیشتر آنها فاقد سند کاداستر هستند که باید این نکته مهم مورد توجه مدیران قرار گیرد.

نخله با بیان اینکه با وجود عدم اجرای مناسب کاداستر در کشور، استان همدان از وضعیت مطلوبی در این عرصه برخوردار است، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای صیانت از اموال غیرمنقول و اراضی تحت تولیت خود، لازم است این تکلیف قانونی را انجام دهند.

وی تأکید کرد: اجرای طرح کاداستر و مستندسازی اراضی، از تصرف اراضی ملی و دولتی توسط افراد سودجو جلوگیری کرده و مانع از بروز اتفاقات ناگوار برای سرمایه‌های طبیعی کشور می‌شود.

انتهای پیام/

۹۸ درصد از منابع طبیعی استان همدان سند مالکیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار