مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: تا پایان امسال 7 هزار شغل برای مددجویان کرمانی ایجاد می‌شود که این رقم بیش از تعهد کمیته امداد این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است، گفت: ۵۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانکی و کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان استان کرمان در هشت‌ماهه امسال هزینه شده است.


وی بابیان اینکه سه هزار و ۵۱۳ شغل در هشت‌ماهه امسال توسط کمیته امداد استان کرمان ایجادشده است افزود: از این تعداد شغل ایجادشده ۸۷۲ فقره از محل منابع داخلی کمیته امداد و دو هزار و ۲۷۸ شغل از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها بوده است، همچنین ۳۶۳ نفر از مددجویان استان کرمان نیز در این مدت از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما جذب بازار کار شدند.


صادقی در ادامه از راه‌اندازی ۲۲۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در فاز نخست در ۹ شهرستان این استان خبر داد وتصریح کرد: هم‌اکنون مددجویانی که از محل طرح پروژه نیروگاه‌های خورشیدی برای آن‌ها شغل ایجادشده است برق تولیدی را به دولت می‌فروشند و از این محل درآمد دارند و کمیته امداد استان کرمان درزمینه راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی رتبه برتر کشوری را در بین سایر نهادهای کمیته امداد کشور به خود اختصاص داده است.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان همچنین از واگذاری ۲۳۱ دستگاه خودرو وانت زامیاد و پادرا با تخفیف هفت‌درصدی به مددجویان این استان در هشت‌ماهه امسال خبر داد و افزود: ۶۰ دستگاه تراکتور نیز با ۱۰ درصد تخفیف به مددجویان جنوب استان کرمان واگذارشده است.


وی در ادامه از تولید دو هزار و ۸۰۱ تخته فرش و گلیم به متراژ پنج هزار و ۱۴۹ مترمربع و به ارزش چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در هشت ‌ماهه امسال توسط مددجویان این استان خبر داد و گفت: کمیته امداد استان کرمان متعهد است که تا پایان سال جاری چهار هزار شغل در این استان ایجاد کند که تاکنون سه هزار و ۵۱۳ مورد آن محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هفت هزار شغل در استان کرمان توسط این نهاد راه‌اندازی شود که بیش از تعهد این نهاد است.
انتهای پیام/ی

ایجاد اشتغال برای توانمند سازی مددجویان کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار