نخستین دفاتر خدمات قضایی در شهر‌های رامسر، آمل، فریدونکنار و بخش خرم آباد اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدعلی کریمی معاون آمار و فناوری دادگستری استان مازندران در افتتاح دفاتر خدمات قضایی تعدادی از حوزه‌های قضایی استان گفت: نخستین دفاتر خدمات قضایی در شهر‌های رامسر، آمل، فریدونکنارو بخش خرم آباد را اندازی شد.

وی افزود: هدف اصلی از افتتاح این دفاتر اجرای برخی از خدمات قضایی در اجرای قانون آئین دادرسی کیفری ماده ۶۵۵ در واگذاری به بخش خصوصی است.

معاون آمار و فناوری دادگستری مازندران گفت: ۳۰ دفتر خدمات قضایی الکترونیک نیز دراستان مازندران راه اندازی شد.

کریمی افزود: دسترسی آسانتر مردم در فضای مناسب به خدمات الکترونیک قضایی، ثبت دادخواست‌های حقوقی تجدید نظرخواهی، تجدید نظر خواهی کیفری، ثبت سنا که مقدمه‌ای برای ابلاغ الکترونیک و دریافت حساب کاربری و ثبت اظهار نامه است در این دفاتر ارائه می‌شود.

وی گفت: ۵۰۰ هزار ابلاغ الکترونیکی امسال در استان مازندران صادر شد که ۵۰۰ هزار بار از سرویس حمل و نقل استفاده نشده است.

معاون آمار و فناوری دادگستری استان مازندران افزود: ۸۵ درصد ابلاغیه‌های الکترونیکی امسال به دست مردم رسیده و در آینده پرونده‌های کیفری که با شکایت شاکی شروع می‌شود توسط خدمات الکترونیکی انجام می‌شود.

کریمی گفت: طرح سوم و طرح پابند الکترونیکی برای افرادی که نخستین بار حکم محکومیت زندان دریافت می‌کنند نیز در مازندران به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این طرح افراد مجرم که برای نخستین بار زندانی می‌شوند با استفاده از این طرح در خارج از زندان و جایی که دادگاه تعیین می‌کند حضور پیدا کرده و در جامعه در کنار خانواده باشند، اما محدودیت‌هایی برای آن‌ها مشخص می‌شود.

معاون قضایی و فناوری دادگستری کل استان مازندران گفت: حرکت به سمت دنیای بدون کاغذ در دنیای قضایی و فراهم کردن بستر مناسب برای مردم جهت سرعت و دقت کار مد نظر بوده و کم کردن بخشی از برنامه‌هایی که ماهیت قضایی برای دادگستری ندارد از اهداف راه اندازی این دفاتر است همچنین واگذاری به بخش خصوصی فرصتی برای قضات جهت رسیدگی با دقت و سرعت به پرونده‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام/آ

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در چند حوزه‌های قضایی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.