دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، مذاهب اسلامی این استان و دریانوردی و علوم دریایی چابهار در پی اقدام غیرقانونی دونالد ترامپ تجمع اعتراض آمیز ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی برپا کردند.

تجمع ضد آمریکایی و صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دانشجویان این دانشگاه‌ها با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اقدام غیر قانونی رئیس جمهوری آمریکا در مطرح کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر مقدس را محکوم کردند.

در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بیانیه‌ای قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: اگر روزی امام راحل فرمود: آمریکا شیطان بزرگ است به دلیل وجود همین لابی‌های صهیونیستی در آمریکا بود و امروز همان ها، سرزمین آرمانی خود را در اسرائیل بنا می‌کنند با همان شعار یعنی: هر آنچه که بخواهند به هر قیمتی.

این بیانیه می‌افزاید: به همین دلیل است که با توهینی فاحش به مقدسات مسلمانان جهان و همچنین دور زدن حقایق تاریخی و جغرافیایی، قصد از بین بردن ملت فلسطین و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود را دارند و نباید از کنار آن به سهولت گذر کرد چرا که این اقدام آغازگر مسیری پر مخاطره برای کشور‌های منطقه است که در صورت سکوت در قبال این داستان تلخ روزگار شاید فرجام مشابه را برای آن‌ها نیز رقم بزند.

دانشجویان اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامی زاهدان نیز روز دوشنبه در تجمع اعتراضی خود اقدام گستاخانه رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به شهر مقدس قدس و انتقال سفارت آمریکا به این شهر مقدس را محکوم کردند.

با وجود مخالفت‌های گسترده جهانی و منطقه‌ای، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را اعلام کرد.

کنگره آمریکا در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۵ این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت‌های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه کنگره امتناع کرده بودند، اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس از نظر قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می‌گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی است.

انتهای پیام/ع

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار