استاندار تهران نقش ویژه معلمان در تربیت نیروی انسانی و سازندگی کشور را تشریح کرد.

نقش ویژه معلمان در تربیت نیروی انسانی و سازندگی کشور/ مدرسه نباید محلی برای کسب درآمد باشدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی‌ استاندار تهران عصر امروز در مراسم ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران که در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: بهترین سرمایه کشور نیروی انسانی است که ما باید بپذیریم، سرمایه اصلی بعد از خانواده در مدرسه شکل می‌گیرد و مدرسه بالاترین نقش را در تربیت نیروی انسانی دارد که در این زمان ما به جایگاه آموزش و پرورش بیشتر واقف می‌شویم.

وی بیان کرد: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی تعیین کننده است و هر جامعه‌ای که به این وزارتخانه بها دهد آن جامعه موفق عمل می‌کند.

مقیمی‌ با بیان اینکه جامعه ای رشد و توسعه پیدا می‌کند که نیروی انسانی کارآمد تربیت کند، افزود: نیروی انسانی برای محیط خانواده در مدرسه بیشترین نقش را دارد و هرچه آموزش و پرورش قوی‌تر و با اهداف متعالی بیاندیشد به همان اندازه جامعه موفق بوده و اگر به مسئله آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای نشود اهداف توسعه گرایانه حاصل نمی‌شود.

نیروی انسانی بهترین سرمایه کشور

استاندار استان تهران با بیان اینکه اگر به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای کنیم بسیاری از کمبودها جبران می‌شود، افزود: هزینه کردن در آموزش و پرورش به نوعی سرمایه گذاری است، زیرا این محیط نخبه‌ها را تربیت می‌کند.

مقیمی‌ با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه خوب محسوب می‌شود، افزود: نیروی انسانی که کار آفرین باشد هر روز ارزشش بیشتر از گذشته شده و اگر در آموزش و پرورش خوب هزینه شود نیروی انسانی خوبی را در جامعه تربیت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مشکلات جدی در آموزش و پرورش وجود دارد که امکانات ما پاسخگو نبوده و باید راه را باز کرد تا مردم به آموزش و پرورش مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همیشه مردمی بوده است، افزود: امروز فضاهای آموزشی که در اختیار داریم باید افزایش پیدا کند و مردم نقش بیشتری در اداره آموزش و پرورش داشته باشند که این مسئله نیازمند تجدید نظر در مدیریت اداره مدرسه است و به مدرسه ما نباید نگاهی برای کسب درآمد داشته باشیم.

مقیمی‌ با بیان اینکه برای توسعه فضاهای باید به یکدیگر کمک کنیم،‌ تاکید کرد: باید در آموزش و پرورش راه را باز کرده تا مردم در توسعه آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز نمی‌توان با تجهیزات 10، 20 سال گذشته مقوله آموزش را به خوبی انجام دهیم، افزود: برای رسیدن به یک آموزش و پرورش ایده‌آل باید خیلی کار کنیم.

وی با بیان اینکه ما بچه‌های خوب و مؤدبی‌ را از خانواده‌ها تحویل می‌گیریم، تاکید کرد: وقتی که دانش‌آموزان را با مدرک دیپلم از مدرسه بدرقه می‌کنیم، به غیر از سواد باید در ابعاد پرورشی و تربیتی بهتر از روزی باشند که آنها را از خانواده‌ها تحویل گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: مطمئن هستم که همه معلم‌ها با همین هدف در سر کلاس‌های درس حاضر شده تا دانش‌آموزان باسوادی‌ تربیت کنند و اگر معلمان دغدغه‌ای به غیر از درس داشته باشند ما را از هدف اصلی دور می‌کنند و این افراد بهترین سرمایه آموزش و پرورش بوده زیرا آنها سازندگان خوبی برای کشور محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.