نشست سالانه بنگاه‌های تجاری اروپایی در تالین برگزار شد

پایتخت استونی میزبان نشست بنگاه‌های تجاری اروپایی بود که کنفرانس و کارگاه‌های تعاملی برای کارآفرینان، اقتصاددانان و سیاستگذاران را شامل می‌شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز،کمیسیون اروپا برای بهبود بازدهی خرید‌های بخش دولتی طرحی را آغاز کرده است که به بنگاه‌های تجاری کمک می‌کند تا به بازار‌های دولتی دسترسی داشته باشند. طی پنج سال گذشته شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط حدود هشتاد و پنج درصد مشاغل اروپا، دو سوم مشاغل در بخش خصوصی را ایجاد کرده اند.

فرصت‌هایی که بازار‌های دولتی برای این بنگاه‌های تجاری فراهم می‌کنند یکی از موضوعات نشست سالانه بنگاه‌های تجاری اروپا بود که در تالین، پایتخت استونی برگزار شد.

تالین، پایتخت استونی، میزبان نشست بنگاه‌های تجاری اروپایی بود. کمیسیون اروپا این نشست سه روزه را که شامل کنفرانس و کارگاه‌های تعاملی برای کارآفرینان، اقتصاددانان و سیاستگذاران برگزار کرده است.

کسب و کار‌های کوچک اروپایی در این نشست با مسئولان اتحادیه اروپا در حوزه بازار داخلی و کارآفرینی درباره دسترسی بنگاه‌های تجاری به بازار دولتی بحث و گفتگو کردند. بدون در نظر گرفتن بخش مالی بیش از نود و نه درصد شرکت‌های اروپایی را کسب و کار‌های کوچک تشکیل می‌دهد، اما تنها چهل و پنج درصد این بنگاه‌ها با بخش دولتی قرارداد دارند. اتحادیه اروپا می‌خواهد این میزان را به پنجاه و هشت درصد برساند.

هدف تقویت این بازار واحد همچنین افزایش سرمایه گذاری در حوزه‌های حساس از جمله در حوزه صنایع دفاعی است. این نشست سالانه همچنین فرصتی است برای تقدیر از پروژ‌ها و ابتکار‌هایی که منجر به تشویق و ترویج کارآفرینی در اروپا می‌شوند و جایزه کمیسسیون اروپا برای ترویج کارآفرینی به یک طرح هلندی اهدا شد. جایزه بزرگ ترویج کارآفرینی در یازدهمین دوره جوایز به پروژه‌ای در هلند به نام «اینوفست» داده شد. ایده اصلی طرح اینوفست، آزمودن نوآوری‌ها و فناوری‌های نوین در جشنواره‌ها و فسیتوال‌های مختلف است.

انتهای پیام/

برگزاری نشست سالانه بنگاه‌های تجاری اروپایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار