راه اندازی معدن سلستین بهمئی پس از 10 سال تعطیلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی معدن سلستین بهمئی پس از 10 سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران افزود: طی 100روز اخیر 5واحد راکد صنعتی با سرمایه گذاری 9میلیارد تومان و ایجاد 70نفر فرصت شغلی به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی بیان کرد: بررسی مشکلات کارخانه سیمان مارگون در جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید به ریاست استاندار از دیگر برنامه های 100روزه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از طرحهای بزرگ استان، معدن فسفات چرام است که پس از 5دهه راکد بوده آن را وارد فاز عملیات اجرایی کردیم .

دیودیده تصریح کرد: در مدت 100روزه، پرونده تعداد 229واحد صنعتی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت و مبلغ 190میلیارد تومان برای آنها تائید شد که تاکنون 32واحد با مبلغ 27 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد 37 جواز تاسیس با سرمایه گذاری 820میلیارد تومان با ایجاد فرصت شغلی 1128نفر صادر کرده ایم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین تعداد 6مورد پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 342میلیارد تومان و 206 نفر اشتغالزایی از دیگر اقدامات 100روزه سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

دیودیده از راه اندازی معدن سلستین بهمئی خبر داد و تاکید کرد: معدن سلستین پس از 10سال تعطیلی، با ظرفیت 300تن استخراج در سال و ایجاد 6نفر اشتغال زایی در این مدت کوتاه صورت گرفت .

وی گفت: تدوین برنامه چهار ماهه برای ارتقاء کیفیت نان استان از دیگر برنامه های سازمان بوده و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این مدت تعداد 850پروانه صنفی در بخش های تولیدی، خدمات فنی و توزیعی صادر شده و 1028فرصت شغلی ایجاد شده است .

دیودیده بیان کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی، تعداد 25هزار و 600مورد واحدهای صنفی بازرسی انجام گرفته و 1007پرونده به مبلغ 480میلیون تومان برای واحدهای متخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: تعداد 286بافنده فرش و گبه شناسایی کرده ایم، میانگین فرش بافته شده توسط آن بافندگان750متر مربع و3500متر مربع گبه است و تعداد 328مجوز مشاغل خانگی صدورکرده ایم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی این مدت 885 هزار دلار صادرات کالا از استان صورت گرفت، اضافه کرد: 33 فقره کارت بازرگانی صادر شد و 483انبار کالا در سطح استان در سامانه ثبت نام کردند.

انتهای پیام/غ

885 هزار دلار صادرات کالا از استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.