توزیع یک هزار و 600 تن بذر گندم وجو در کامیاران

رئیس جهاد کشاورزی کامیاران از توزیع یک هزار و 600 تن بذر گندم وجو در میان کشاورزان این شهرستان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کوشکی با اشاره به کاشت پاییزی محصولات کشاورزی  در این شهرستان گفت: گندم دیم در 23 هزار هکتار، گندم آبی در سه هزار و 300 هکتار، جو دیم در سه هزار هکتار و جو آبی در 220 هکتار زمین کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این مقدار محصولات پاییزی یک هزار و 600 تن بذر ارقام مختلف در میان کشاورزان توزیع شده است، افزود: در پاییز امسال پنج هزار و 99 تن کود شیمیایی میان کشاورزان توزیع شد.

کوشکی به اجرای پلاتفرم گندم در سطح 12 هکتار ار اراضی کشاورزی روستای آهنگران این شهرستان با مشارکت موسسه بین المللی ایکاردا اشاره کرد و گفت: سال گذشته 18 رقم گندم دیم در قالب این طرح مورد آزمایش قرار گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی کامیاران با بیان اینکه ارقام ریژاو، باران، هما، سرداری، اوحدی و آذر 2 از ارقام مهم گندم کشت شده در این پروژه است، افزود: هدف این طرح افزایش 25 درصدی عملکرد گندم دیم در طول پنج سال است.

به گفته وی، با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و بارش ها، ارقام آزمایش شده ایی که بیشترین عملکرد را داشته باشد با فرآوری بذر آن، در سطح اراضی کشاورزی شهرستان توسعه و کشت خواهد شد.

شهرستان کامیاران  135 هزار هکتار اراضی مرتعی و جنگلی، 67 هزار هکتار اراضی مرتعی آبی و دیم و پنج هزار هکتار باغ دارد،

انتهای پیام/م

کاشت پاییزی محصولات کشاورزی در شهرستان  کامیاران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.