واکسینه شدن دام‌ها درمقابل بیماری‌های دامی در قائم شهر

حدود ۷۲ هزار راس دام سبک و سنگین این شهرستان در مقابل بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهرگفت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در واحد‌های دامداری راموثرترین راه برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانست.

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل غیربهداشتی دام و تامین دام ازمناطق آلوده به بیماری، سبب گسترش بیماری می‌شود، افزود: دامداران به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها توجه کنند.

جعفری با بیان اینکه کاهش تولید شیر، وزن و افزایش تلفات در دام‌های جوان از شایع‌ترین خسارات ناشی از بیماری‌ها است، اضافه کرد و گفت: دامداران نسبت به آهک پاشی، کنترل رفت وآمد و قرنطینه برای کنترل بیماری‌های دامی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و ترویج نقش مهمی درکاهش هزینه تولید وانتقال دانش علمی دارد، افزود: برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای دامداران و روستاییان و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ازاولویت‌های جهاد کشاورزی است.

جعفری گفت: از ابتدای امسال تاکنون از سوی دامپزشکی شهرستان قائم شهر یک هزار و ۲۵۰ راس دام سنگین برای پیشگیری از بیماری لمپی اسکین، یک هزار و ۳۱۰ راس برای بیماری شاربن گاوی، ۲۵ هزار و ۳۳۷ راس برای شاربن گوسفندی، ۱۵ هزار و ۴۲۵ راس گوسفند و بز و ۲ هزار و ۹۷۰ راس دام سنگین برای بیماری تب برفکی و ۲۵ هزار و ۶۸۷ راس برای بیماری آبله گوسفندی واکسینه شدند.

انتهای پیام /ر

توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار