رئیس شورای هیأت‌های مذهبی بویین میاندشت گفت: همه هیأت‌های مذهبی باید دارای مجوز باشند و ساماندهی شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا اسلامی  با اشاره به اولین جلسه شورای هیأت‌های مذهبی این شهرستان اظهار کرد: جوانان یک محله، همکاران یک اداره، دانشجویان یک دانشگاه، سربازان یک پادگان، اعضای یک صنف و ... همگی با فرا رسیدن محرم دوباره بیرق هیأت خود را علم می‌کنند و به عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) می‌پردازند.

وی افزود: گاهی اوقات عمر برخی هیأت‌ها و یا گستردگی آن‌ها زیاد نیست اما در مقابل بسیاری از هیأت‌های عزاداری سالیان سال است که از زمان تاسیس آن‌ها می‌گذرد به طوری که اکنون نامی آشنا دارند و هر سال هزاران نفر از مردم یک شهر در این هیأت‌ها گرد هم جمع می‌شوند و در مراسم مختلف مذهبی شرکت می‌کنند.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی بویین میاندشت گفت: یکی از انگیزه‌های تشکیل‌ هیأت‌های مذهبی حوادثی بود که بر امامان گذشت، از اثبات و یادآوری غدیر تا غیبت آخرین حجت خدا و در راس این وقایع، قیام امام حسین(ع) آن‌قدر حرف برای گفتن داشت که اهمیت و جایگاه هیأت‌ها را در جامعه شیعی بالا برد. 

وی ادامه داد: هدف شورای هیأت‌های مذهبی در سازمان تبلیغات اسلامی این هست که با کمک به سازمان تبلیغات بتواند هیأت‌های مذهبی را در شهرها و روستاها سامان بدهند، باید همه هیأت‌ها برای همراهی در این امر با شورای هیأت‌های مذهبی همکاری داشته باشند تا بتوانیم هیأت‌ها را ساماندهی کنیم.

اسلامی در پایان تصریح کرد: باید همه مسؤولان هیأت‌های مذهبی برای کسب مجوز فعالیت هیأت به سازمان تبلیغات شورای هیأت مراجعه کنند و پیگیر مجوز رسمی باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.