اجرای صحیح پروژه‌های عمرانی با رعایت پیوست‌های فرهنگی در جامعه، اقبال عمومی را به همراه خواهد داشت.

رعایت پیوست‌های فرهنگی در فعالیت‌های گردشگری سپادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد گفت: حذف پیامد‌های منفی هر پروژه تنها با رعایت پیوست‌های فرهنگی منطقه امکان پذیر است و سپاد به عنوان یک منطقه کم نظیر توریستی رعایت آن را در مطالعات و نیازسنجی قبل از احداث هر پروژه انجام داده است.

جعفر حصاری نژاد افزود: در نظر گرفتن شاخصی نظیر حفظ هویت شهر در ابعاد اسلامی، ایرانی و انقلابی پیش از اجرای پروژه امری مهم و ضروری است که می‌تواند با در نظر گرفتن آن پیامد‌های مثبت و منفی پنهان و آشکار پروژه را پیش از اجرا ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت پیوست‌های عمیقی که شهر مشهد با مضجع ملکوتی امام رضا علیه السلام دارد پیش نیاز پیاده سازی پروژه‌های کلان با کاربری‌های مختلف در همه مراحل برنامه ریزی است که به مطالعات دقیق اجتماعی و فرهنگی نیاز دارد.

عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران در ادامه با اشاره کردبه پروژه‌های منطقه گردشگری سپاد گفت: مجتمع گردشگری الماس شرق با معماری اسلامی- ایرانی بخش زیادی از فضای خود را به نمازخانه و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده و در کنار آن به ارائه محصولات اسلامی می‌پردازد.

 
حصاری افزود: مجتمع وصال نیز در سال ۱۳۸۹ از سوی کمیسیون ویژه شهرسازی به عنوان بنای برتر شهر مشهد شناخته شد که این موفقیت جز با مطالعات و رعایت دقیق پیوست‌های فرهنگی بدست نیامده است.

وی با یاداوری سرمایه گذاری ۱۰ هزار ایثارگر را در شرکت سپاد گفت: سپاد به عنوان مجموعه‌ای ارزشی قریب به ۳۰ سال است که خود را برای میزبانی و خدمت رسانی به زائران و مجاوران آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام آماده نگاه داشته است و اهدفی که امروز کارشناسان و مدیران شهری برای پر رنگ کردن پیوست‌های فرهنگی و مذهبی در مشهد دنبال می‌کنند؛ سپاد به آن پای بند بوده و به آن توجه ویژه داشته است.

انتهای پیام//ف. ح
 

مدیران شهری  پیوست‌های فرهنگی و مذهبی را در مشهد دنبال می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.