با موافقت نمایندگان حمل ادواتی مانند حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه‌بوکس به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح جرم محسوب می‌شود.

حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس جرم محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 22 آذر96) طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دستور کار قرار گرفت که تبصره یک ماده واحده این طرح امروز مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح گفت: حذف تبصره یک ماده واحده این طرح به معنای بی‌هویت کردن آن است و نمی‌توانیم آن را حذف کنیم.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان به ویژه نمایندگان زنجان نگران هستند که مردم شهرشان با تصویب این طرح در تولید و صادرات این ادوات دچار مشکل شوند که ما "چاقوی ضامن‌دار" را از این تبصره حذف می‌کنیم تا در تولید و صادرات آن مشکلی پیش نیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین حمل این ادوات در صورتی که جنبه ورزشی ، نمایشی و آموزشی داشته باشد با کسب مجوز امکان پذیر است و منعی ندارد.

بر این اساس این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن علنی با 129 رأی موافق، 42رأی مخالف و 3 رأی ممتنع تبصره یک این ماده واحده به شرح زیر اصلاح و تصویب شد:

حمل قمه، شمشمیر، قداره و پنجه‌بکس در صورتی که صرفا به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه 6 محکوم و حسب مورد این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Armin
۲۱:۱۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
دو سال حبس به چه درد میخوره! کافی نیست! باشگاه خبرنگاران خواهشاً پیگیر این موضوع باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
مگه تاحالا ممنوع نبود????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
خداقوت عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
ورود به ملک شخصی و در صورت درگیر شدن فرد خاطی( یا دزد) با صاحب ملک چی میشه ؟ در صورت درگیری که دزد قطعا با صا حب ملک میخواهد اموال را به سرقت ببرد و صاحب ملک درگیر میشه صاحب ملک باید دیه پرداخت کند ؟ تا به پلیس زنگ بزنی بیاید دزد و یا فرد خاطی رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
اگر واردات، تولید و عرضه قمه، شمشمیر، قداره و پنجه‌بکس ممنوع است چطوری حمل این ادوات در صورتی که جنبه ورزشی ، نمایشی و آموزشی داشته باشد با کسب مجوز امکان پذیر است و منعی ندارد از کجا تهیه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
مجازات حمل این ادوات چیه ؟
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
باید حاملان اینگون سلاح ها مجازات شوند
آخرین اخبار