رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از تغییر کاربری ۱۸۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی در هشت ماه اول امسال، جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان که رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال نیز هست گفت: در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، پیشگیری اولویت دستگاه قضایی است و به همین علت به محض ایجاد فنس و دیوار در زمین‌های کشاورزی که مقدمه تفکیک و ساخت و ساز در این زمین هاست برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر جلوی ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را در ابتدای کار بگیریم، هم از تخریب محیط زیست و زمین‌های کشاورزی و باغی پیشگیری و از آسیب‌های اجتماعی و مالی ناشی از حکم قلع و قمع، کاسته می‌شود.

به گفته هاشمیان، رویکرد پیشگیرانه دادگستری گلستان، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی را به حداقل رسانده است.

این مقام ارشد قضایی استان، به افرادی که قصد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ را دارند توصیه کرد: با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

هاشمیان گفت: افراد در صورت مشاهده هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغ را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

پارسال نیز از تغییر کاربری ۴۲۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی و باغ در گلستان جلوگیری شد.

انتهای پیام/م
 

از تغییر کاربری  زمین های کشاورزی در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.