معاون دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد تحصیل‌کرده‌های هنرستانی جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛کاظمی معاون دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت:بیش از ۸۵ درصد تحصیل‌کرده‌های رشته‌های هنرستانی در بازار کار جذب می‌شوند،ارزشیابی بر اساس آنچه که در کتاب تعریف شده، انجام می‌شود و حداقل نمره قبولی برای همه دروس این دانش‌آموزان ۱۲ است.
کاظمی گفت: رشته‌های هنرستانی در همه دنیا به خاطر تجهیزاتی که نیاز دارد، پرهزینه است و آموزش و پرورش به تنهایی توان تامین آن را ندارد، سال گذشته دولت بودجه ۵۴ میلیارد تومانی برای تهیه تجهیزات اختصاص داده است، که کار‌های تخصیص و توزیع آن در بین استان‌ها تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد، و وام ۲۰۰ میلیارد تومانی نیز وجود دارد که ادارات کل آموزش و پرورش در استان‌ها می‌توانند از آن نیز برای تامین تجهیزات استفاده کنند.

وی افزود: با تغییر رویکرد ۴۱ رشته جدید از جمله معماری داخلی، فتوگرافیک، تولید برنامه‌های تلویزیونی، تعریف شده است، و باید توجه داشت که هدف از آموزش‌های فنیٰ آموزش تکنسین و کمک‌تکنسین است.
انتهای پیام/ر

وام ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات هنرستان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.