نخستین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی و ابعاد آن از منظر فقه، حقوق و علوم انسانی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نخستین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی و ابعاد آن از منظر فقه، حقوق و علوم انسانی صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزارشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در این همایش با اشاره به اهمیت پژوهش در دنیای امروز گفت: دانشگاه با آموزش استمرار پیدا کرده و با پژوهش به بلوغ می‌رسد.

آرمین محمودی افزود: امروز برای ورود به دنیای جدید مجوز می‌خواهیم و این مجوز داشتن یک کارنامه آموزشی و پژوهشی قابل قبول است، بنابراین باید پژوهش را به فرهنگ تبدیل کرد.

محمودی با بیان اینکه پژوهش راه رسیدن به توسعه یافتگی است، عنوان کرد: امروز داشته‌ها به تنهایی کافی نیست، پژوهش سبب می‌شود مدارس بالنده، دانشگاه ها متحول و ملت ها زنده نگه داشته شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: امروز تمرکز اصلی جبهه ای که آمریکا و غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل داده ممانعت از رشد علمی و فناوری کشور ما است.

وی ابراز کرد: امروزه پس از گذشت سه دهه، کابوس آمریکایی ها به واقعیت پیوسته و انقلابی تشکیل شده که نه تنها تحریم ها آن را از پای در نیاورده بلکه در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، دفاعی و دیگر حوزه ها به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و دبیر این همایش ادامه داد: 300 مقاله از سراسر کشور به دبیر خانه این همایش ارسال شد که 150 مقاله به این همایش راه یافتند .

آرمین محمودی افزود: در پایان این همایش تخصصی یک روزه که با حضور کارشناسان ارشد، دکتری و اساتید دانشگاه برگزار شد از 3 مقاله برتر تقدیر می شود .

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نیز دراین همایش گفت: تاریخچه حقوق انسان در اجتماع ، به آفرینش حضرت آدم و هوا برمی گردد حقوق ، معطوف به وظایف و امتیازات است و حق و تکلیف درهم آمیخته است.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: امربه معروف و نهی از منکر، مکلف کفایی، حق مردم بر دولت ها و حق حاکمان بر مردم از مصادیق حقوق شهروندی است و هرگاه در جامعه ای همه حقوق اداء شود و تفکر انسان برتر به وجود آید و افراد در جامعه ، الهی ، اجتماعی و اقتصادی شدند، آن وقت تمدن شکل می گیرد.

وی گفت: تفکر انسان برتر، تفکری است که افراد به این نتیجه برسند که اگر شخصی عاقل تر، عادل تر و شایسته تر از خود یافتند کار را به او بسپارند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: اگر حقوق انسان نسبت به مبداء آفرینش و مقصد در اجتماع شکل بگیرد آن وقت، نسبت انسانها با هم و نسبت انسانها با طبیعت شکل خواهد گرفت.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی گفت: کشورهای غربی به دلیل اینکه درون ساز هستند اما در برون ، ناسازگار هستند جامعه جهانی رابه ذلت و بدبختی کشانده اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم دراین همایش گفت: به عمل درآوردن حقوق شهروندی، جز با احقاق حقوق مردم در محاکم قضایی، برخورداری از حقوق اولیه زیستی، مسکن و بهداشت امکان پذیر نیست.

علی محمد احمدی افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مردم،دولت ها و افراد نسبت به حق های همدیگر احترام قائل شوند و تقویت و توجه به سرمایه انسانی و حقوق شهروندی را در عمل پیاده کنیم نه در حد دستور العمل ها باقی بگذاریم.

وی ادامه داد: به باور برخی از کارشناسان، انسانها وقتی به حقوق یکدیگر احترام گذارند و به مسئولیت های خود در قبال جامعه عمل کنند به شهروند ارتقاء می یابند.

استاندار اضافه کرد: امنیت، آموزش، محیط زیست، کرامت و برابری، اداره شایسته، آزادی اندیشه، دسترسی به فضای مجازی، حریم خصوصی، تشکیل خانواده، اقتصاد شفاف، مسکن، رفاه، اشتغال از مهمترین حقوق شهروندان یک کشور است.

 

انتهای پیام/ش

استمرار و بلوغ دانشگاه با انجام پژوهش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.