استاندار کردستان گفت: واحدهای تولیدی کردستان برای گذر از مشکلات به حمایت بانک‌ها نیاز دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بهمن مرادنیا استاندار کردستان شامگاه امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور اعضای کارگروه در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: خیلی از موسسات مجموعه‌های بازرگانی در کشور با معضلات بدهی و معوقات بانکی و کمبود سرمایه مواجه می‌شوند ولی بانک‌ها برای عبور از این موانع با آنها همراه نیستند.

وی افزود: نباید به بهانه اینکه یک واحد تولیدی در ماده 141 قرار گرفته است، به آن تسهیلات پرداخت نکرد، چون هدف این کارگروه مشکلات بخش تولید است و این برخوردها به صلاح نیست.

استاندار کردستان اظهارداشت: تولیدکننده‌هایی که در شرایط موجود با بحران مواجه هستند نیازمند کمک بوده و باید به هر روش ممکن از آنها حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها  به عنوان بخش تاثیرگذار در حمایت از تولید، باید روند پرداخت اعتبارات را تسهیل کنند و زمینه رفع مشکلات این بخش را در استان فراهم سازند.

استاندار کردستان افزود: برگزاری این جلسات در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان است و ضمن اینکه براساس قانون عمل کنیم، باید از بسیاری موارد اغماض کرد که به نفع تولید و استان و کشور است.

استاندار کردستان اضافه کرد: نباید مسائل جزئی و قابل حل در بانک‌ها را به کارگروه آورد و زمان این جلسات را گرفت.

 وی تصریح کرد: تنها 96 طرح از 796 طرح تسهیلات دریافت کرده‌اند و مابقی پشت درهای بسته مانده و این می‌طلبد که ما باید خودمان مشکلات را حل کنیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: نباید واحدهای مشکل‌دار را با درگیر کردن در بروکراسی‌های اداری معطل کرد و زمان احیای این واحدها را افزایش داد.

انتهای پیام/ د م

بانک‌ها در حمایت از تولید، باید روند پرداخت اعتبارات را تسهیل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.