دبیرکل جمعیت رهپویان گفت:دولت باید تغییرات قیمت را در فضای مدیریت شده انجام دهد تا به جامعه شوک وارد نشود.

دولت باید تغییرات قیمت را در فضای مدیریت شده انجام دهدپرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه چند دهک بر زندگی مردم براساس بودجه پیشنهادی 97، اظهار کرد: مسلما این اقدام تاثیرگذار است اما بستگی دارد که هدف گذاری دولت در اقداماتش چه باشد.

وی با بیان اینکه ما هدف‌گذاری زبانی و عملی داریم، بین عمل و اعلام تفاوت‌های زیادی وجود دارد، گفت: اگر دولت بتواند یارانه ها را به نیازمندان و مستمندان اختصاص دهد مسلما افزایش قیمت ها برای آنان با پرداخت یارانه نقدی بیشتر جبران می شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: تغییرات قیمت باید در فضای مدیریت شده انجام شود تا به جامعه شوک وارد نکند. افزایش قیمت 500 تومانی یکباره بنزین تاثیر منفی بر جامعه می گذارد.

وی اظهار کرد: به جای اینکه هر ساله فرایند تغییر قیمت حامل های انرژی را به صورت ظریف و حساب شده پیش ببریم آن را به بهمن های مالی تبدیل و یکدفعه به جامعه تزریق می‌شود که آثار منفی زیادی به همراه دارد.

سروری گفت: دولت قبل هم دوبار برای حذف یارانه برخی دهک ها اقدام کرد اما به دلیل نبود اطلاعات کافی و برنامه ریزی نامناسب نتوانست این کار را انجام دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: دولت اطلاعات کافی ندارد، نگرانم وارد این حوزه شود، قیمت ها بالا ببرد اما موفق به اجرای صحیح هدفمندی نشود.

وی اضافه کرد: اگر دولت بتواند بخش هایی از افزایش قیمت‌ها را با برنامه ریزی مدون و دقیق به دهک های پایین منتقل کند قطعا تحمل وضعیت با همه سختی‌هایش توجیه دارد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر همچون برنامه‌ریزی‌های گذشته، دولت بخواهد وارد وادی احساسی شود و به دلیل فقدان برنامه ریزی و نبود اطلاعات کافی بخواهد مسیر رفته را بازگردد، آثار بدتری را باقی می گذارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار