آموزش ۳ هزار نفری برای حفظ قرآن در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت : تاکنون 3 هزار نفر در اداره اوقاف استان خراسان شمالی آموزش حفظ قرآن را فراگرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد مدیر کل  اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم گفت : خوشبختانه تا به امروز هیچ سازمانی به اندازه اوقاف در طرح تربیت حافظان قرآن ورود نکرده است.

وی افزود : هم اکنون طرح جزء خوانی و آموزش مجازی قرآن کریم با حضور ۳۰۰ قرآن آموز از سوی نهاد اوقاف استان در دست اجرا است .

رئوف نژاد مباحث قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی را از جمله نیازهای روز جامعه دانست و بر ضرورت ایجاد وقف‌هایی در این حوزه تأکید و اظهار کرد : سرمایه‌گذاری بر روی وقف‌های قرآنی و احیای موقوفات باید در این راستا انجام گیرد .

وی با بیان این که احیای وقف قرآنی ، احیای زیرساخت فعالیت‌های قرآنی است ، گفت : اجرای فعالیت‌های قرآنی نیازمند پشتوانه اقتصادی است که از طریق موقوفات تحقق می‌یابد.

مدیرکل اوقاف استان خراسان شمالی گفت : آموزش متولیان قرآنی ، رفع بی اعتمادی مردم نسبت به هزینه کرد موقوفات ، اطلاع رسانی با دقت موقوفات و رفع ضعف شناخت مردم با آثار و برکات وقف، اقداماتی است که باید در زمینه فرهنگ وقف و قرآن کریم انجام گیرد.

انتهای پیام/آ

آموزش حفظ قرآن در اداره اوقاف استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.