مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با استقرار بیمارستان صحرایی به ۱۰ هزار نفر از زلزله زدگان منطقه غرب کشورخدمات درمانی ارائه شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ ایرج زاهد پور مدیر کل مدیریت بحران در جلسه شورای مدیریت بحران و شورای تامین استان گفت: این بیمارستان‌های صحرایی از سوی نیرو‌های هلال احمر و اورژانس استان در شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه مستقر شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۵۰ کامیون اجناس و اقلام کمک‌های مردمی استان قزوین، از طریق دستگاه‌ها و با هماهنگی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است.

زاهد پور اظهار کرد: ۵ هکتار بافت فرسوده در حریم شهر‌ها داریم که باید با تشویق ساخت و ساز کنیم و استحکام سازی را داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به برنامه ریزی برای مقابله با حوادث و بالایی طبیعی گفت: نیاز به یک بانک اطلاعاتی از مناطق مختلف استان برای پیش بینی و امداد رسانی سریع در مواقع بحرانی داریم که با همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: ریزگرد‌ها به مسئله بسیار نگران کننده در استان تبدیل شده که باید در بحث جلوگیری از ریزگرد‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم چراکه یک تهدید جدی برای استان قزوین است.

زاهد پور با اشاره به ضرورت پیشگیری از سرما زدگی در استان گفت: بیشترین خسارت در ده سال گذشته که متوجه استان شده است سرما زدگی است و لازم است در این خصوص جهاد کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشد و بریا جلوگیری از آن از روش‌های نوین استفاده شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.