والیبال جام باشگاه‌های جهان – لهستان

روس‌ها بر قله جهان ایستادند / خوان توره ارزشمندترین بازیكن

رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان با قهرمانی تیم والیبال زنیت كازان روسیه به پایان رسید.

روس‌ها بر قله جهان ایستادند / خوان توره ارزشمندترین بازیكنبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  پرونده مسابقات جام باشگاه‌های والیبال جهان كه تیم «بانک سرمایه» به نمایندگی از كشورمان در آن شركت كرده بود، با قهرمانی تیمی به پایان رسید كه یكی از قدرت‌های همیشگی والیبال جهان در سطح باشگاهی به شمار می‌رود.

مرحله نهایی سیزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان، با برگزاری دو دیدار فینال و رده‌بندی در شهر کراکوف لهستان كه میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشت پیگیری شد. در نخستین مسابقه مرحله نهایی تیم‌های «اسکرا لهستان» و «سادا کروزیرو برزیل» برای کسب مدال برنز و مقام سومی این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده برزیل با شکست سه بر صفر حریف به عنوان سومی جهان دست یافت.  در این مسابقه كه جدالی برای كسب مدال برنز این رقابت‌ها به شمار  می‌رفت؛ تیم سادا کروزیرو در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۳ حریف خود را شکست داد و در جایگاه سوم جهان ایستاد.

در آخرین دیدار مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان و در دیدار فینال نیز تیم های «لوبه سیویتانوا ایتالیا» و«زنیت کازان روسیه» به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان آلکنو سرمربی زنیت کازان سه بر صفر با امتیازهای ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ حریف ایتالیایی خود را شکست دادند و عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

 همچنین تیم های زاکسا کُژله لهستان و شانگهای چین عنوان پنجم مشترک این رقابت ها را به دست آوردند و تیم های بولیوار آرژانتین و بانک سرمایه ایران جایگاه هفتم مشترک را از آن خود کردند. خوآن توره نا ، لیالی ، سیمون و لئون به همراه سوکولوف ، گربینکوف،ساموی لینکو و الکساندر بوتکو‌ در جمع برترین های جام سیزدهم قرار گرفتند و «خوآن توره» موفق شد عنوان برترین بازیكن این مسابقات را به خود اختصاص دهد. تیم بانک سرمایه در شرایطی به عنوان هفتمی مشترک رسید كه اولین حضور جهانی خود را تجربه می‌كرد.

شاگردان مصطفی كارخانه در شرایطی این مسابقات را با سه شكست در مرحله گروهی پشت سر گذاشتند كه از همان ابتدا به دلیل قرعه سختی كه با آن روبه‌رو بودند، تصور صعود از گروه مشكل به نظر می‌رسید. با این حال تصور می‌شد اوضاع كمی بهتر از آنكه رخ داد، پیش برود اما پرستاره‌ترین تیم ایران با دست خالی و توشه‌ای كه سه شكست به همراه داشت، مسابقات را به پایان برد.

انتهای پیام/

پایان نبرد برترین باشگاه‌های والیبال جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار