رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اعتبار اشتغالزایی کمیته امداد در بودجه 97، از 3 هزار میلیارد تومان به 2 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

اعتبار اشتغالزایی کمیته امداد در لایحه بودجه ۹۷، هزار میلیارد کاهش داشته استحمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح نشست امروز صبح (سه شنبه، 28 آذر) فراکسیون متبوع خود با حضور فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در این نشست نمایندگان سوالات و درخواست‌های خود را از جمله همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت وام اشتغال‌زایی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و افزایش میزان این وام در لایحه بودجه سال آینده مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه مواردی در رابطه با تزریق وام های اشتغال به شرکت‌ها و کارگاه‌ها برای ایجاد شغل پایدار، پیگیری فراکسیون برای پرداخت وام اشتغال در استان‌ها و مشکل ضامن وام‌های اشتغال بیان شد، اظهار کرد: همچنین نمایندگان در مورد اینکه اعتبار کمیته امداد در بودجه به ویژه تبصره 18 برای اشتغال کفایت می‌کند یا خیر، بررسی نقش کمیته امداد برای جذب حمایت‌های مردمی و برنامه توانمندسازی کارکنان برای خدمات رسانی سوالاتی را مطرح کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین  با اشاره به اینکه فتاح در این جلسه از مصوبه برنامه ششم مبنی بر افزایش چند برابری مستمری کمیته امداد تشکر کرد، ادامه داد: وی همچنین مطرح کرد که منابع وام اشتغال در بودجه سال گذشته 3 هزار میلیارد تعیین شده بود که 2هزار و 100 میلیارد آن برای کمیته امداد و 900 میلیارد دیگر در اختیار بهزیستی قرار گرفت، 1هزار میلیارد از میزان تعیین شده جذب و 102 هزار نفر مشغول کار شدند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فتاح مطرح کرد که 80 درصد افرادی که به‌واسطه وام اشتغال مشغول به کار شده‌اند تحت پوشش کمیته امداد هستند، تصریح کرد: وی اضافه کرد که در تبصره 16 لایحه بودجه 97 در حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی به 2هزار میلیارد تومان کاهش یافته است که امیدواریم این میزان افزایش یابد.

وی بیان کرد: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد که میزان وام اشتغالزایی از سقف 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته است که با این افزایش برای دریافت وام متقاضیان به دو ضامن نیاز دارند، معوقات کمیته امداد در بازپرداخت وام‌ها درحال‌حاضر 1 و نیم درصد است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه فتاح در این جلسه اعلام کرد که اصلی ترین دغدغه آنها ایجاد اشتغال است که این مسئله موجب کاهش افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌شود، گفت: طبق آمار داده شده توسط رئیس کمیته امداد خانوار تحت پوشش کمیته امداد در ابتدای سال 95، یک هزار و 760 خانوار بوده‌اند که این تعداد به یک هزار و 600خانوار رسیده است، پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 96 حدود 140 هزار شغل ایجاد کنیم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: فتاح در این جلسه اعلام کرد دو برابر سال گذشته وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم و اصلی ترین مشکل ما مسکن است که در این زمینه در روستا 35 میلیون و در شهر 70 میلیون هزینه می گردد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: فتاح در این جلسه خواستار شد تا مسکن‌های مهر بدون متقاضی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرا بگیرد تا پس از تکمیل به افراد متقاضی واگذار شود و همچنین پیشنهاد داد تا مجلس مصوبه‌ای را در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فتاح در این جلسه اعلام کرد که کمیته امداد در طول 3 سال گذشته 25 درصد کوچک شده است، تصریح کرد: وی همچنین در جلسه ادامه داد که مجوز تشکیل خیریه ها را بهزیستی، وزارت کشور و نیروی انتظامی صادر می‌کنند اما حسابرسی و نظارتی بر آنها ندارند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان با تاکید بر اینکه ردیف اصلی بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) 10 درصد رشد کرده است، تصریح کرد: طبق اعلام رئیس کمیته امداد ردیف بودجه 7 هزار میلیاردی تبصره 18 لایحه بودجه 97، 4 هزار 400میلیارد تومان برای اضافه شدن مستمری افراد تحت پوشش و 2 میلیارد و 600 میلیون آن برای تحت پوشش قرار دادن افرادی که خارج از چتر حمایتی هستند در نظر گرفته شده که این افراد حدود یک میلیون نفر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۰۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
این همه پول رو به کیا میدن پدر خانومم که تحت پوشش کمیته امداد هست وهیچگونه مستمری هم نمگیره با هم برای وام جهت دامداری به کمیته امداد رفتیم ولی بعد از چندین بار رفتو آمد گفتن ده میلیون میتوانیم برای شما بنویسیم برای همین از خیرش گذشتیم بخدا وقتی به کارمندهای کمیته امداد التماس میکردیم دوست داشتم زمین باز میشد تا منو ببلعه .اگر تکریم ارباب رجوع درکار بود اون حس بدرو نداشتم
آخرین اخبار