معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: هم اکنون هیچ زلزله زده ای در چادر اسکان ندارد و همه درمنازل بازسازی شده و استیجاری اسکان یافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ محمد حسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان شمالی گفت : تلاش بر این بود اتمام روند بازسازی منازل مسکونی در مناطق آسیب دیده قبل از شروع فصل سرما شود.

وی افزود : به دلیل تاخیر در ابلاغ اعتبارات این هدف محقق نشد اما با تمهیدات انجام گرفته همه زلزله زدگان با اسکان در منازل بازسازی شده و یا منازل استیجاری سامان یافته اند .

علی نیا گفت: پیگیر هستیم تا همه اعتبارات و تسهیلات ابلاغ شده به طور کامل تخصیص و روند بازسازی تسریع یابد.

علی نیا اظهار کرد : بحث نظارت و توجه به نکات فنی و مهندسی در روند بازسازی منازل مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده شهری و روستایی در زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت امسال مورد توجه استان است.

وی بیان کرد : امسال با وقوع زمین لرزه هایی با قدرت متفاوت در نقاط مختلف کشور بحث آموزش و اطلاع رسانی به مردم در راستای کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار شده است.

علی نیا تصریح کرد : هفته کاهش بلایای طبیعی با محوریت آگاه سازی مردم در پیشگیری و مقابله با آسیب های بلایای طبیعی است که می توانیم با افزایش جلب توجهات به اهمیت نظارت بر رعایت نکات فنی مهندسی در ساختمان سازی، آبخیزداری و آبخوان داری آسیب های جانی و مالی را کاهش دهیم.

وی گفت : همه کارگروه هاو کمیته های ۱۴ گانه ذیل شورای مدیریت بحران استان فعالانه با برگزاری جلسات مباحث و مشکلات را طرح و برطرف کنند و در صورت نیاز به اعتبارات و بررسی های بیشتر به شورای مدیریت بحران و در ادامه در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.

انتهای پیام/آ

هم اکنون هیچ زلزله زذه ای در استان خراسان شمالی در چادر اسکان ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.