مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه گفت: مودیان مالیاتی نقاط زلزله زده جهت تعیین خسارت باید ظرف مدت۶ ماه ازحادثه درخواست خود را با مستندات به دبیرخانه کمیسیون درشهرستانها ارائه دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ هادی ملکشاهی مدیرکل امورمالیاتی استان کرمانشاه گفت:قانون مالیات های مستقیم بر اساس مقررات ماده ۱۶۵، مزایا و تسهیلاتی را برای زلزله زدگان در نظر گرفته و اداره کل امور مالیاتی استان کرمانشاه از زمان شروع زلزله برنامه ریزی لازم را جهت فراهم آوردن بستر استفاده از این مزایای قانونی را فراهم کرده است.

وی افزود: طبق مفاد ماده ۱۶۵ قانون مالیاتها در مواردی که بر اثر حوادث و سوانح از قبیل زلزله به یک منطقه کشور و یا به مودی خسارتی وارد شود و خسارت وارده هم از طرف هیچ موسسه دولتی یا غیر دولتی تامین و جبران نشود سازمان امور مالیاتی می تواند معادل خسارت وارده را از درآمد مشمول مالیات مودی در آن سال و سنوات بعد کسر کند.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و مصوبه هیات وزیران به آن دسته از مودیان که بیش از ۵۰ درصد اموال انها خسارت دیده است بخشودگی مالیاتی تعلق خواهد گرفت.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس آیین نامه ماده ۱۶۵ برای تعیین خسارت مودیان، کمیسیونی در شهرها و بخش ها تشکیل شده که مودیان مالیاتی جهت تعیین خسارت باید ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ وقوع زلزله درخواست خود را به انضمام مستندات به دبیرخانه کمیسیون که در شهرستانها مستقر هستند، ارائه دهند.

وی بیان داشت: جهت بررسی روند پیشرفت کار و تشکیل کمیسیونهای موصوف، هر هفته به دستور استاندار و به ریاست معاونت امور اقتصادی استانداری جلساتی تشکیل و بر نحوه اجرای امر پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد و هر هفته مصوبه این جلسه برای اقدام به مسئولین ذیربط ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/ز

بخشودگی مالیاتی برای زلزله زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.