مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اشتغال 24 هزار نفر در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ شهامت،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری گفت: 24 هزار نفر در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در قالب 10 هزار نفر توسط بخش دولتی و 14 هزار نفر توسط بخش‌های خصوصی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در 8 ماهه امسال یک میلیون و 340 هزار مسافر در استان جابه‌جا شدند،افزود: بیش از 10 هزار و 184 نفر راننده در استان فعالیت می کنند.


70 درصد از راه‌های استان نیاز به بهسازی دارد


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به طرح زمستانه راهداری با بیان اینکه 70 درصد از راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی نیاز به ارتقای وضعیت و بهسازی دارد، گفت:همچنین 44 درصد راه‌های استان نیاز به روکش دارد.

شهامت مجموع راه‌های آسفالته استان را 10 هزار و 573 کیلومتر شامل راه‌های فرعی و روستایی عنوان کرد و افزود: حدود 5 هزار و 750 کیلومتر راه‌های غیر آسفالت سوشه در حوزه روستایی وجود دارد.

وی از شناسایی 27 نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 12 نقطه تا 2 ماه آینده ابلاغ می‌شود و در سال 97 عملیات اجرایی آغاز می‌شود و امید است ظرف 3 سال آینده نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان نداشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی پروژه‌های راهسازی را از مهمترین اولویت‌های راهداری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 34 دوربین ثبت تخلف در راه‌های استان فعال است که تا پایان امسال به 64 دستگاه می‌رسد و در این راستا 18 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است.


افزایش 10 درصدی جان باختگان در تصادفات جاده ای استان


شهامت گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در 7 ماهه امسال 126 نفر در تصادفات جاده‌های استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 115 نفر بودند 9.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی به طرح زمستانه راهداری اشاره کرد و افزود: در این راستا 19 راهدارخانه در استان فعال و 25 اکیپ راهداری آماده و 15 هزار تن شن و نمک خریداری شده است که 360 دستگاه ماشین آلات راهداری و 280 نفر راهدار عملیات طرح زمستانی را مدیریت و اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.