نماینده تفرش و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکثر تولیدکنندگان محصولات ارگانیک شرایط تولید را دارند ولی چون بازار فروش این محصولات با مشکل رو به رو است ، توزیع محصولات به دست واسطه ها می افتد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسینی نماینده تفرش و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه محصولات ارگانیک گفت: یکی از راه هایی که می توان فرهنگ استفاده از محصولات ارگانیک را بین مردم رواج داد، برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها است، زیرا استقبال مردم از کالا هایی که بدون واسطه به فروش می رسد، بیشتر است.

نماینده تفرش و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تشکر از سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار گفت: این جشنواره به نوعی حمایت از محصولات طبیعی و سالم است که با قیمت مناسب برای عموم مردم در دسترس است.

وی با گلایه از وضعیت توزیع محصولات ارگانیک گفت: اکثر تولیدکنندگان محصولات ارگانیک شرایط تولید را دارند ولی چون بازار فروش این محصولات با مشکل رو به رو است ، توزیع محصولات به دست واسطه ها می افتد.

حسینی ضمن اشاره به ایجاد فضا برای تولید اظهار کرد: وام خود اشتغالی با بهره کم در صندوق توسعه ملی انجام شده است. اگر تولیدکنندگان بتوانند اجناس با کیفیت مطلوب تولید کنند، می توانیم بیش از پیش به سلامت جامعه کمک کنیم.

وی نقش استفاده از محصولات ارگانیک بر سلامت جامعه را مهم شمرد و افزود: هر چقدر برای تولید و توزیع محصولات ارگانیک بیشتر تلاش شود، روند رسیدن به هدفمان که کاهش استفاده از محصولات غیر ارگانیک و شیمیایی است سریع تر می شود.

حسینی با اشاره به افزایش اعتبارات بخش کشاورزی که به صورت کمک های بلاعوض و یا تسهیلات در قالب وجوه اداری شده، بیان کرد: در این زمینه حرکت های بزرگ و رو به جلویی داشته ایم. تغییر نوع الگوی کشت و تغییر نحوه آبیاری به آبیاری تحت فشار از جمله مواردی است که دولت به آن نگاه ویژه داشته است.

وی در این راستا گفت: در بحث حمایت هایی که در حوزه بودجه کشور می توان انجام داد، حدود 90 درصد منابع آب شیرین را به بخش کشاورزی اختصاص می دهیم تا آبیاری بهتری داشته باشیم.

این نماینده در پایان گفت: اگر از واردات بی رویه محصولات کشاورزی جلوگیری شود، می توانیم حمایت های بیش تری از تولیدات داخلی داشته باشیم.

لازم به ذکر است؛ دهمین جشنواره محصولات ارگانیک که از تاریخ 22 آذرماه در محل دائمی نمایشگاههای شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز به کار کرده است تا اول دی ماه ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/

برگزاری دهمین نمایشگاه محصولات ارگانیک در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار