پیشرفت فیزیکی مرحله دوم طرح ساخت تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس

ساخت مرحله دوم طرح تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس تاکنون20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیشرفت فیزیکی مرحله دوم طرح ساخت تاسیسات زیربنایی بندر خلیج فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ساخت مرحله دوم طرح تاسیسات زیربنایی بندرخلیج فارس تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این طرح با هدف بسترسازی برای افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج فارس و تجارت بین المللی فراورده های نفتی در حال اجرا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: قرارداد این طرح با اعتبار 180 میلیارد ریال از نخستین روزهای تابستان سال با پیمانکار پروژه به امضا رسید و عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت 50 هکتار در ضلع شمالی این بندر آغاز شد.

اله مراد عفیفی پور افزود: پیشرفت 60درصدی باقی مانده اجرای این طرح تا پایان سال هدفگذاری شده است.

وی افزود: در این مرحله دوم طرح خیابان ها و عبورگاه های بندری، پیاده رو، فضای سبز و سیستم روشنایی معابر، شبکه آب شرب، جمع آوری آب های سطحی و جمع آوری فاضلاب بندر ایجاد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:ساخت شبکه های آب و آتش نشانی بندر، آبیاری فضای سبز و برق رسانی، تلفن و فیبر نوری را از دیگر بخش های اصلی این طرح عمرانی برشمرد.

اله مراد عفیفی پور افزود: بندر خلیج فارس دارای 12 پست اسکله به طول هزار و 200 متر و 330 هکتار وسعت محوطه های در حال بهره برداری و زمین های پشتیبانی است.

وی گفت: اکنون 20 شرکت بخش خصوصی در این بندر فعالیت دارند که با اجرای برنامه های توسعه ای، تعداد این شرکت ها افزایش خواهد یافت.

عفیفی پور افزود: در طرح جامع توسعه بندر خلیج فارس، 130 هکتار پسکرانه جدید پس از ساخت تاسیسات زیربنایی به این بندر افزوده شده و زمینه اشتغال 2500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

این طرح عمرانی در راستای آماده سازی زیر ساخت های لازم و ساخت تاسیسات عمرانی به منظور پشتیبانی از صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی توسط شرکت های بخش خصوصی، در بخشی از محدوده 330 هکتاری بندر خلیج فارس اجرایی می شود.

انتهای پیام/ز

پیشرفت 20 درصدی مرحله دوم ساخت تاسیسات زیربنایی بندرخلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار