رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:۱۸ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در شهرستان ایرانشهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی، برگزار شد، گفت: ۵۶ درصد واحد‌های تولیدی ایرانشهر فعال هستند.

میرشکار افزود: رکود و تحریم‌ها در گذشته مشکلاتی را به اقتصاد کشور وارد کرد و باید دست به دست هم و با تعامل، مشارکت و خرد جمعی این مشکلات را از سر راه تولید برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون بانک‌ها از منابع خودشان تامین مالی را انجام میدهند و برای تامین مالی در حوزه صنعت و معدن نیاز به منابع خارجی احساس میشود.

وی گفت:بازگشت واحد‌های تولیدی تعطیل به چرخه تولید، ارتقا سطح تولید برای واحد‌های کوچک و متوسط، تامین مالی طرح‌های صنعتی و معدنی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون این رسالت در استان در حال پیگیری و اجراست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت:در سالجاری ۲۰۲ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام نموده اند و بررسی‌های کارشناسی لازم صورت پذیرفته پذیرفته و به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند.

وی گفت: بر اساس برش استانی انجام شده در حال حاضر ۱۰۴ طرح صنعتی و معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد وجود دارد که ۱۸ طرح در شهرستان ایرانشهر میباشد و برای به حداکثر رساندن تولید، ۱۰ واحد به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند.

میرشکار به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی در ۸ ماهه سالجاری اشاره کرد و گفت: ۱۶ پروانه بهره برداری از ابتدای سالجاری با اشتغال بالغ بر ۲۰۰ نفر صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۴۰ واحد تولیدی در ایرانشهر وجود دارد که واحد‌های کوچک و متوسط هستند و هم اکنون ۵۶ درصد این واحد‌ها باظرفیت در حال تولید هستند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه زمان ثبت نام در سامانه در حال پایان یافتن است، واحد‌های صنعتی، معدنی و حوزه کشاورزی جهت ثبت نام هر چه سریعتر از طریق سامانه بهین یاب به ادرس behinyab.ir اقدام نمایند.

میرشکار خواستار تسریع در رفع مشکل آب شهرک صنعتی ایرانشهر که خواسته صنعتگران این شهرک بود، شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار