معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح پزشک خانواده در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدعلی دریک معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در دو بخش شهری و روستایی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: این طرح اکنون به صورت صد درصدی در لرستان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش شهری شامل مناطق بالای ۲۰ هزار نفر است و بخش روستایی مناطق جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهداف طرح پزشک خانواده، بیان داشت: طرح پزشک خانواده با هدف ارتقا سلامت جامعه، ارائه خدمات باکیفیت، عدالت در سلامت، کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مردم به خدمات انجام می‌گیرد.

دریک تصریح کرد: خدمات ارائه شده بر اساس دفترچه‌های بیمه سلامت است به‌نحوی‌که در روستا‌ها ۱۰ درصد تعرفه دولتی و در مناطق شهری ۳۰ درصد این تعرفه پرداخت می‌شود.

وی با ابراز اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در مناطق شهری به ازای هر ۳۵ هزارنفر یک مرکز خدمات جامع سلامت ایجاد شده است، افزود: هر مرکز از دو تا چهار پایگاه سلامت تشکیل شده و هر پایگاه به طور متوسط ۱۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: در روستا‌ها با توجه به بعد مسافت و جمعیت به طور متوسط بین پنج تا ۱۰ هزار نفر، یک مرکز خدمات جامع سلامت ایجاد شده است.

دریک بیان داشت: در مجموع در مناطق شهری لرستان ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت و در مناطق روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر، ۱۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت ساماندهی شده است.

انتهای پیام/م

۱۰۰ درصدی طرح پزشک خانواده در لرستان اجرامی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.