نخست وزیر اسبق پاکستان گفت: اگر شبکه حقانی بخواهد در منطقه فعال باشد در افغانستان بهتر از پاکستان می‌تواند به اهداف خود برسد.

«شبکه حقانی» در افغانستان راحت تر از پاکستان فعالیت می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ظفر‌الله خان جمالی»، نخست وزیر اسبق پاکستان در اظهاراتی ادعا کرد که «شبکه حقانی» در افغانستان راحت تر از پاکستان فعالیت می کند و دولت افغانستان بر 60 درصد قلمرو خود حاکمیت ندارد.

وی با انتقاد از سیاست های آمریکا اظهار داشت: آمریکا قبل از اینکه پاکستان را به حمایت از شبکه حقانی متهم کند باید توجه داشته باشد که در 60 درصد افغانستان هیچ حاکمیت و کنترلی وجود ندارد.

نخست وزیر اسبق پاکستان افزود: اگر شبکه حقانی یا هر گروه دیگری بخواهد در منطقه فعال باشد در افغانستان بهتر از پاکستان می‌تواند به اهداف خود برسد.

ظفر‌الله خان جمالی تاکید کرد: آمریکا هر زمان به پاکستان نیاز داشت با کمک ما اهداف خود را تأمین کرد اما بعد از آن، پاکستان را در گرداب مشکلات تنها گذاشت.

وی تصریح کرد که بعد از حادثه 11 سپتامبر آمریکا دوباره به پاکستان نیاز پیدا کرد بنابراین روابط دو کشور همیشه بر اساس منافع خاص است و واشنگتن دوست قابل اعتمادی برای اسلام آباد نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار