وزارت علوم در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بوده که در بسته زیر به برخی از اخبار اشاره می کنیم.

جزئیات نقل و انتقال دانشجویان دختر در ترم آینده/نخبگان، زیر چتر حمایتی دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

ثبت نام هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان آغاز شد

محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام از دانشگاهیان متقاضی اعزام به عتبات عالیات در هجدهمین دوره از امروز 25 آذر ماه در سایت لبیک آغازشد و تا پنجم دی ماه ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، دانشگاهیان مشتاق سفر زیارتی عتبات عالیات برای اعزام های بازه زمانی بهمن ۹۶ تا اردیبهشت ماه 97 می توانند با مراجعه به سامانه جامع عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک نسبت به ثبت نام اولیه و شرکت در قرعه کشی اقدام کنند.

نخبگان، زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد

رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت:با توجه به قانونی که در کشور وجود دارد، قصد داریم نخبگان دیگر دانشگاه ها را به عنوان محصل در رشته دوم جذب کنیم. به این صورت که بتوانند علاوه بر اینکه در رشته خود تحصیل می کنند، رشته دومی در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند. قصد داریم تمام نخبگان کشور را زیر چتر حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی ببریم.

 تخصیص 14 میلیارد تومان به فعالیت‌های فن آورانه دانشگاه آزاد اسلامی

شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در 3 سال گذشته با اختصاص 14 میلیارد تومان، از فعالیت‌های فن آورانه دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کرده است، گفت: به نظر ما هم این مبلغ کفاف حمایت از طرح‌های فن آورانه و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌دهد اما موضوعی که باید به آن توجه داشت، تقویت مدل شرکت‌های دانش بنیان و به فروش رساندن محصولات تجاری‌سازی شده است تا از این طریق بتوانیم کمبود منابع را تأمین کنیم.

800 میلیارد تومان؛ گردش مالی پارک‌های فناوری دانشگاه تهران

زارعی رئیس پارک علم فناوری دانشگاه تهران گفت:در سال 95_96، بالغ بر 700 تا 800میلیارد تومان گردش مالی شرکت های پارک بوده است که با دارایی حدود 600میلیارد تومان توانسته ایم 600محصول را مدیریت کنیم و در این بین 2 هزار کارآفرینی انجام و سه محصول را توانسته به ثبت اختراع برسانیم.

خودکفایی ایران در زمینه طراحی و تولید موشک‌های زمین به زمین

علی بلالی معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم‌النبیا گفت: توان ایران در زمینه طراحی تا تولید محصول موشک‌های زمین به زمین به طور کاملا خودکفا شده است.

تلاش آمریکا برای مخالفت با اجرای برجام

ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در قراری به نام بر‌جام که ما با آنها بستیم آمریکا تلاش می‌کند به هر شکلی خلاف آن عمل کند تا جایی که ما در جریان هستیم اروپایی‌ها این طور نیستند البته شاید نقش بازی می‌کنند و تقسیم نقش کرده‌اند، بعضی از آنها صادق هستند و بعضی دیگر سخنان ترامپ‌ را تکرار می‌کنند؛ می‌گویند چرا شما در منطقه هستید اما ما می‌گوییم شما در منطقه چه می‌خواهید،‌ همسایه از ما کمک خواسته و ما کمکش می‌کنیم.

 

۱۴تا ۱۸دانشگاه کشور جزء مراکز علمی اثر گذار دنیا هستند

غلامی وزیر علوم گفت: از نظر سرعت رشد با افزایش نیم درصدی در این حوزه در رتبه دوم جهان قرار گرفتیم و از نظر کیفیت رتبه بندی دانشگاه هی کشور با سرعت قابل توجهی در شرایط فعلی ۱۴تا۲۸دانشکاه ما جز دانشگاه های تاثیرگذار هستند.

وی ادامه داد: در شتاب تولیدات علمی جایگاه دوم دنیا را داریم و باید ضرورت حضور بین المللی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم چراکه زمینه های خوبی برای این حوزه داریم که دانشگاه ها باید در برنامه های خود یه آن توجه کنند.

امکان ادغام واحد‌های نزدیک به هم دانشگاه آزاد

ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت:ممکن است واحد‌های دانشگاهی نزدیک به هم ادغام شوند اما هیچ واحدی تعطیل نمی‌شود و هر جایی که لازم باشد بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده بودجه پژوهشی اختصاص داده خواهد شد، کما آنکه بر اساس اساسنامه هیئت امناء 10 درصد از بودجه کل دانشگاه آزاد صرف موارد پژوهشی خواهد شد.

جزئیات نقل و انتقال دانشجویان دختر در ترم آینده

رهبررئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:سامانه نقل و انتقال دانشگاه آزاد اسلامی پیش از شروع هر ترم باز می شود و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه واحد دانشگاهی مورد نظر خود را برای انتقال انتخاب کنند.

وی افزود: نکته ای که در این سامانه وجود دارد، این است که به درخواست‌ها در این سامانه برای ترم آینده انجام می شود و نمی‌توان در میان ترم درخواست جابجایی را ثبت کرد. برای ترم بهمن امسال هم سامانه نقل و انتقال از 25 آذر فعال شده و براساس دستورالعمل ابلاغی با درخواست انتقال همه دخترانی که تمایل دارند در محل سکونت خود یا والدینشان تحصیل کنند، موافقت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار