شیوع بیماری وبا در یمن و ابتلای 1 میلیون نفر به این بیماری در مقیاس جهانی بی سابقه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مجله تایم، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد حدود یک میلیون نفر در کشور جنگ زده یمن به بیماری وبا مبتلا شدند. شیوع این بیماری در یمن از سال گذشته با پایین آمدن سطح بهداشت و استفاده از آب آلوده شدت گرفت.

شیوع بیماری وبا از اکتبر 2016 آغاز و در آوریل تشدید شد. این بیماری تاکنون جان بیش از 2000 نفر را گرفته است. صلیب سرخ اعلام کرد بیش از 80 درصد مردم یمن دچار کمبود مواد غذایی، سوخت و آب آشامیدنی هستند و نیاز مبرم به مراقبت های پزشکی دارند.

براساس اعلام صلیب سرخ هم اکنون 1 میلیون نفر در یمن مشکوک به ابتلا به بیماری وبا هستند و این رقم برای کشوری که پیش از وقوع جنگ نیز کشور فقیری محسوب می شد به شدت نگران کننده و ویرانگر است.

تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن در مارس 2015 نقطه آغاز جنگی خانمان سوز در این کشور خاورمیانه ای شد. وقوع جنگ و درگیری در یمن تاکنون جان بیش از 10 هزار نفر را گرفته است. پس از آغاز جنگ 3 میلیون نفر از خانه های خود آواره شده اند. تمامی زیرساخت های مهم و حیاتی یمن نیز تقریبا از بین رفته است. شیوع بیماری هایی نظیر وبا و دیفتری نیز بر وخامت اوضاع انسانی در یمن افزوده است.

انتهای پیام/ 

شیوع وبا در یمن از مرز یک میلیون نفر گذشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار