مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت : ٢٠٢ رشته صنایع دستی در استان خراسان رضوی داریم که ٨٠ رشته آن فعال است.

فعالیت ۸۰ رشته صنایع دستی در استان خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد رحیم رهنما مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم اختتامیه هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی ایران گفت: خراسان رضوی جزء صادرکنندگان صنایع دستی در کشور است و سالانه ٧ میلیون دلار صنایع دستی به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.


او افزود: ١٨٠ هنرمند از سراسر کشور دراین نمایشگاه حضور داشتند و ٨٠ درصد استان‌ها از شهر‌های اصفهان، شیراز، همدان، مازندران حضور داشتند و در ١٨٥ غرفه محصولات هنرمندان به نمایش گذاشته شد.

رهنما گفت: در حوزه گوهرسنگ‌ها، برند جهانی هستیم و در سفال گری و گلیم و جاجیم و تراش سنگ‌های قیمتی و منبت کاری جز استان‌های توانمند کشور محسوب می‌شویم.


مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: بخش اعظم فعالیت‌ها در حوزه صنایع دستی است و با حمایت و پشتیبانی امیدواریم بتوانیم فضا رابرای توسعه صنایع دستی فراهم کنیم و مرکز ملی گوهرسنگ‌ها را ایجاد کنیم و ساماندهی سوغات و شبکه ملی سوغات در دست آماده سازی است.

وی گفت : موزه بزرگ خراسان، آرامگاه فردوسی، خانه ملاک را به فضا‌های نمایشگاهی اختصاص دهیم و در برنامه‌های آینده ، تراش سنگ وآموزش آن با تخصیص یک میلیارد تومان در حال اجرا ست.

رهنما افزود: برگزاری نمایشگاه گامی است در راستای آشنایی، تبادل اطلاعات و فراهم کردن زمینه برای هنرمندان و با برگزاری نمایشگاه امیدواریم سال آینده بتوانیم برای توسعه صنایع دستی گامی موثر برداریم و صنعتگران می‌توانند از بافت تاریخی و میراثی استان به عنوان نمایشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام // ف. م.
 


اختتامیه هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر‌های سنتی ایران در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.