معاون سياسی و امنيتی استاندار كرمانشاه گفت: چارچوب سياست‌های امنيتی كشور بر مبنای امنيت پايدار بنا شده است كه تحقق اين امر مستلزم مشاركت مردم است.

نقش افرینی مردم برای ایجاد امنیت پایدار اثر گذار است به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدابراهیم الهی‌تبار معاون سياسی و امنيتی استاندار كرمانشاه در هفتمین دوره همایش بصیرت ویژه مدیران و فرماندهان انتظامی که پیش از ظهر امروز در پردیس نیروی انتظامی برگزار شد با تسلیت زلزله اخیر استان، بیان داشت: نیروهای مسلح و به ویژه فرماندهی و پرسنل ناجا توانستند با حضور میدانی در همان لحظات اولیه وقوع زلزله از این آزمون سربلند بیرون بیایند و در تأمین امنیت مناطق زلزله‌زده و همچنین کنترل ترافیک راه‌های منتهی به این مناطق خیلی خوب عمل کنند که جای سپاس ویژه دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه با اشاره به گستردگی مسئولیت‌های نیروی انتظامی، افزود: نیروی انتظامی مسئولیت‌های خطیری دارد و همواره به علت گستردگی این مسئولیت‌ها در معرض آسیب‌ها و مخاطرات جدی است به همین دلیل ما همه روزه در مرزها به علت درگیری با قاچاقچیان و مافیای مواد‌مخدر یا جریانات ضد انقلاب شاهد جانبازی یا شهادت تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی هستیم، بی‌گمان همه این جانفشانی‌ها نمایانگر حضور پرقدرت نیروی انتظامی در صحنه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: همه باید قدردان زحمات و تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی که نماد امنیت عمومی هستند، باشیم و کمک کنیم تا در انجام ماموریت‌های خطیری که دارند موفق عمل کنند.

این مسؤول اضافه کرد: با همت وزیر کشور شورای اجتماعی در زمینه سنجش سرمایه اجتماعی و شاخص‌های اجتماعی فعال شد که رهبر معظم انقلاب نیز به این موضوع به ورود کردند و سبب شد یک تقسیم کار ملی شکل بگیرد تا بتوانیم این مسائل و آسیب‌های اجتماعی موجود را کنترل و سپس کاهش دهیم.

الهی‌تبار بیان کرد: معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله، حاشیه‌نشینی، طلاق، خودکشی، حجم تصادفات جاده‌ای و تبعات ناشی از آن دست به دست هم داده تا شاهد شرایط خوبی در این زمینه نباشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه افزود: چهارچوب سیاست‌های امنیتی کشور برمبنای امنیت پایدار بنا شده است که تحقق این امر مستلزم مشارکت مردم است، یعنی امنیتی پایدار است که مردم در آن نقش‌آفرینی کنند، در دوران هشت سال دفاع مقدس اگر مردم مشارکت نمی‌کردند ممکن بود جغرافیای کشور به شکل دیگری دست‌خوش تغییر شود.

انتهای پیام/ز

 

چهارچوب سیاست‌های امنیتی کشور برمبنای امنیت پایدار بنا شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.