فرماندار سراوان گفت: شهرستان سراوان بالاترین نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان را داراست و از طرفی نیز بالاترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در میان شهرستان‌های استان از آن شهرستان سراوان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، درویش نارویی فرماندار سراوان  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراوان اظهار داشت: شهرستان سراوان بالاترین نرخ بیکاری استان سیستان و بلوچستان را داراست و از طرفی نیز بالاترین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در میان شهرستان‌های استان از آنِ سراوان است.

نارویی گفت: دولت برنامه جامع اشتغال را برای ۹۷۱ هزار نفر در سال ۹۶ در دستور کار قرار داده که منابع آن از ۳ محل تسهیلات بانکی، اعتبارات بودجه‌ای مشتمل بر طرح‌های عمرانی و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی از مسئولین ذیربط خواست تا با تهیه یک برنامه مدون نظارتی بر امر اشتغال ورود پیدا کنند و از مزیت‌های نسبی منطقه جهت ایجاد شغل گام بردارند و در این راستا افزود: بسترسازی اشتغال از مهمترین اولویت‌های دولت در در تمام مناطق کشور است و در این زمینه باید تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت جهت شناسایی ظرفیت‌های موجود در منطقه ورود کند.

نارویی در مورد طرح‌های تولیدی که فقط تملک زمین انجام داده‌اند و هیچگونه فعالیتی جهت تولید و اشتغال به سرانجام نرسانده‌اند، ادامه داد: جهاد کشاورزی باید تدابیر لازم جهت ابطال پروانه بهره‌برداری آن‌ها در دستور کار خود قرار دهد.

فرماندار سراوان وجود ۳۸ هکتار گلخانه در شهرستان سراوان را فرصت مناسبی جهت ایجاد شغل‌های جانبی دانست و گفت: بسته‌بندی محصولات کشاورزی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی با موضوع فرآوری محصولات منطقه می‌تواند در مقوله ایجاد شغل برای افراد جویای کار تاثیرگذار باشند.

وی از سازمان فنی و حرفه‌ای خواست تا با ارائه آموزش‌های لازم متناسب با شرایط منطقه و ایجاد مهارت، جوانان را به سمت کار‌های تولیدی سوق بدهند. نارویی جهانی شدن سفال کلپورگان را یکی از فرصت‌های بی‌نظیر منطقه برشمرد و اظهار داشت: میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مرتبط برای توسعه کارگاه‌های تولیدی سفال در سراوان با جدیت ورود کنند.

انتهای پیام/ع

سراوان بالاترین نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۶
اشتغال برای جوانان بحث مهمی است
آخرین اخبار