چهار نیروی ارتش هند امروز به ضرب گلوله مرزبانان پاکستان کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از العالم، چهار نیروی ارتش هند امروز شنبه در منطقه راجوری که تحت کنترل این کشور در کشمیر است، به ضرب گلوله مرزبانان پاکستان کشته شدند.

پلیس هند اعلام کرد که یک نظامی هندی هم در تیراندازی مرزبانان پاکستانی زخمی شده است.

هند و پاکستان سال ۲۰۰۳ توافقنامه آتش بس مرزی امضاء کرده اند، ولی نیرو‌های این دو کشور همسایه همچنان به سوی همدیگر تیراندازی می‌کنند.

منطقه کشمیر از سال ۱۹۴۷ در پی پایان استعمار انگلیس در شبه جزیره هند، بین هند و پاکستان تقسیم شده است و هر یک از این دو کشور همسایه ادعای مالکیت خود بر این منطقه را دارد.

ارتش هند از سال ۱۹۸۹ با گروه‌های جدایی طلب مسلح در منطقه کشمیر درگیر هستند. ارتش هند حدود ۵۰۰ هزار نیروی خود را در کشمیر مستقر کرده است. درگیری‌های ارتش هند با گروه‌های جدایی طلب ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است که اکثر تلفات، مردم عادی هستند.‌ هند همسایه خود پاکستان را به فرستادن نیرو‌های مسلح به منطقه کشمیر برای جنگیدن با نیرو‌های هندی متهم می‌کند، ولی اسلام آباد این اتهام را رد می‌کند.

سال ۲۰۱۷ خونبارترین سال منطقه کشمیر از چند دهه گذشته تاکنون بود، زیرا ارتش هند با اجرای عملیاتی نظامی در این منطقه مورد منازعه، ۲۱۰ فرد مسلح را به قتل رساند.

 

انتهای پیام/

 

۴ کشته در درگیری‌های کشمیر هند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار