در ۶ ماهه نخست امسال؛

وقوع ۲۴۷ فقره آتش‎سوزی در اراضی کشاورزی بروجرد

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴۷ مورد آتش‎سوزی در اراضی کشاورزی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نادر موسیوند گفت : موارد یاد شده حریق در اراضی کشاورزی روستایی، فضای سبز حاشیه و محدوده شهر بروجرد به وقوع پیوسته است.

وی عنوان کرد: در شش ماهه امسال همچنین ۶۵ فقره حریق در منازل مسکونی به وقوع پیوسته است که نشست گاز اتصالی یا فرسودگی سیستم‎های برق‎رسانی از مهمترین عوامل دخیل در آن‌ها محسوب می‎شوند.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد خاطر نشان کرد: فرسودگی سیستم‎های برق‎رسانی، ایجاد در نوسان در برق و یا عبور سیم‎های روکار از کنار مواد خشک و آتش‎زا مانند زیر فرش و مجاور کمد‌های چوبی موجب ایجاد جرقه و حریق در منازل مسکونی می‎شود.

موسیوند بیان کرد: از سویی با وجود خاموش کردن وسایل برقی، اتصال دستگاه به پریز و جریان داشتن برق از پریز تا وسیله برقی ممکن است که موجب ایجاد جرقه و آتش‎سوزی شود، بنابراین به شهروندان توصیه می‎شود که در زمان استفاده نکردن از این وسایل و یا هنگام خروج از منزل دو شاخه لوازم برقی را از پریز خارج کنند.

وی همچنین از وقوع ۴۷ فقره حریق در اماکن تجاری بروجرد در نیمه نخست امسال خبر و ادامه داد: در این مدت ۴۳ مورد عملیات امداد و نجات انجام شده است.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد تاکید کرد: در این بازه زمانی متأسفانه ۴ مورد غرق‎شدگی در دریاچه پارک فدک، سد دهکرد، روستای پاپولک و سد خاکی روستای ورکوه به وقوع پیوسته است.

موسیوند افزود: در نیمه امسال همچنین ۵۱ مورد محبوس شدن در آسانسور رخ داده که البته این آمار خوشایند نبوده و بالا است.

وی اظهار کرد: البته طی سال‎های اخیر و در سایه اقدامات صورت گرفته از سوی اداره استاندارد مبنی بر افزایش ایمنی آسانسور‌ها و منوط بودن صدور مجوز پایان کار ساختمان‎ها به تائیدیه استاندارد دستگاه‎های آسانسور آمار‌ها در مقایسه با گذشته روند کاهشی داشته است.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد عنوان کرد: با این وجود آمار محبوس شدن در آسانسور قابل توجه است و باید کاهش یابد.

موسیوند تاکید کرد: در شش ماهه نخست امسال همچنین ۳۲ فقره تصادف در بروجرد رخ داده است که به دلایلی مانند فوت اشخاص و یا مصدوم و محبوس بودن آن‌ها در خودرو، نیرو‌های سازمان آتش‎نشانی به محل اعزام شده‎اند.

انتهای پیام/د

وقوع ۲۴۷ فقره آتش‎سوزی در اراضی کشاورزی بروجرد در ۶ ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.