سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه از احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ اتفاقی،سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: با هدف ایجاد زمینه فروش محصولات بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در شهر سربیشه و در حاشیه جاده ترانزیت بیرجند – چابهار احداث می شود.


وی افزود: شهرستان سربیشه دارای پتانسیل های بسیار بالایی در بحث تولید و اشتغال صنایع دستی در بخش های شهری، روستایی و عشایری دارد و خوشبختانه هنوز صنایع دستی بخشی از زندگی مردم این منطقه خصوصاً روستاییان و عشایر است.


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه با بیان اینکه ظرفیت بالقوه ای که به واسطه قرارگیری سربیشه در حاشیه جاده ترانزیتی مشهد – چابهار برای این شهرستان ایجاد شده است،گفت: در همین راستا طبق هماهنگی و درخواستی که از طریق شورای اسلامی و شهرداری سربیشه پیگیری شد ه است، زمینی از محدوده پارک لاله برای احداث 12 تا 15 غرفه برای فروش صنایع دستی برای این امر در نظر گرفته شود .


عرب افزود: با توجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای احداث و با کمک های تسهیلاتی که مجموعه میراث فرهنگی به متقاضی بخش خصوصی امکان اعطا دارد به گونه ای برنامه ریزی و اقدام می شود که در ایام نوروز 97 شاهد بهره برداری از این بازارچه باشیم.


وی گفت:در طرح اولیه این بازارچه پارکینگ، غرفه های فروش صنایع دستی، محوطه ای برای برپایی سیاه چادر عشایری محلی برای پخت نان های سنتی و نیز یک فروشگاه محصولات غذایی که تأمین کننده نیاز مسافران عبوری می باشد در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ب


بازاچه صنایع دستی در سربیشه احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.