معاون هنری سینمایی اداره ارشاد فارس گفت: ۳ برابر شدن سینما‌های شیراز در ۳ سال گذشته نوید بخش رونق اقتصادی سینما و فرهنگ است.

چشم انداز‌های نویدبخش برای رونق سینما در فارسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛مهدی رنجبرمعاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: ۳ برابر شدن شمار سینما‌های شیراز در ۳ سال گذشته نوید بخش رونق اقتصادی در حوزه سینما و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر سودآورترین سرمایه‌گذاری برای فعالان حوزه اقتصادی و تجاری بخش فرهنگی و هنری و شاخص‌ترین حوزه آن، سینما است، افزود: امروزه با ورود سرمایه گذاران و بخش خصوصی معضل کمبود سینما در فارس و شیراز تا اندازه چشم گیری رفع می‌شود که در ۳ سال گذشته تعداد سالن‌های سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی از ۶ سالن به ۱۸ سالن رسیده است و رتبه شیراز را در کشور، پس از تهران با ۱۵۱ سالن سینما، از لحاظ تعداد سالن‌های سینما در مقام دوم قرار می‌گیرد.

رنجبر تصریح کرد: با توجه به استاندارد جهانی که به ازای هر ۱۰ هزار نفر، به یک سالن سینما نیاز است، تعداد سالن‌های سینما در شیراز به ۱۸ سالن می‌رسد و به نسبت جمعیت ۲ میلیون نفری این شهر باید ۱۰ برابر شود.
انتهای پیام /ت

چشم انداز رونق سینما در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار