استان چهارمحال و بختیاری از زلزله خیزترین نقاط کشور به شمار می‌رود.

چهارمحال و بختیاری از زلزله‎خیزترین نقاط کشور استبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهران کوهی نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه برخورد صفحه‌های زمین‌ساختی عربستان و ایران در رشته کوه‌های زاگرس، از زلزله خیزترین نقاط کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان ثبت سالانه حدود ۳۰۰ زلزله در چهارمحال و بختیاری افزود: منطقه زاگرس نسبت به دیگر نقاط کشور از جمله منطقه البرز، به دلیل اینکه انرژی زلزله را در خود جمع نمی‌کند، شانس بیشتری برای عدم وقوع زلزله‌های بسیار بزرگ دارد.

کوهی اضافه کرد: دلیل احتمال پایین وقوع زلزله‌های بسیار بزرگ در این منطقه، فشار صفحه عربستان و تخلیه مداوم انرژی زلزله است که به صورت زمین لرزه‌های کم قدرت بروز می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن و احتمال وقوع زلزله با هر اندازه در چهارمحال و بختیاری، مقاوم‌سازی بافت‌های غیر ایمن و فرسوده شهری و روستایی در استان ضروری است.

پنجم دی‎ماه همزمان با سالروز وقوع زلزله ۶.۶ ریشتری بم در سال ۱۳۸۲ به عنوان «روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری گردید.

انتهای پیام/خ 

ثبت سالانه حدود ۳۰۰ زلزله در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار