رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از حضور سرمایه گذار خارجی در پروژه های صنایع معدنی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در دیدار با سرمایه گذار دانمارکی اظهار داشت: اردبیل به لحاظ پتانسیل های معدنی یک استان بکر هست و در این راستا مطالعات و بحث های اکتشافی در زون های معدنی استان صورت گرفته که دارای بلوک های امید بخش می باشند.

وی خاطر نشان کرد: سه منطقه دارای پتانسیل برای ایجاد واحد تولیدی سیمان از لحاظ ظرفیتهای معدنی شامل منطقه رضی ، منطقه کنگرلو ومنطقه صلوات مراد لو می باشد .

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تاکید کرد: هر کدام از مناطق فوق که مورد پذیرش سرمایه گذار واقع شد و بر اساس مطالعات فنی، توجیه اقتصادی و توجیه بازار برای واحد تولیدی مناسب باشد که سازمان صنعت، معدن وتجارت استان نیز معدن فوق را در اختیار سرمایه گذار که همان شرکت اعتلای شجاع ورا می باشد قرار دهد.

عاملی اطلاعات لازم در خصوص سایر ظرفیتهای معدنی منطقه از جمله معادن فلزی را برای سرمایه گذار ارائه نمودند و در ادامه مقرر شد، بنابه در خواست سرمایه گذار و اطلاعات حاصل از مطالعات اکتشافی و پروژهای دیگری، برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری ظرف یکسال آینده پیشنهاد داده شود.

وی یادآور شد: برای معدن پروانه مالکیت 25 ساله صادر می شود و چنانچه بهره بردار تخلفی نداشته باشد و حقوق دولتی را پرداخت کند مدت زمان فوق قابل تمدید است و توضیح اینکه بهره بردار معدنی،حدود 5 درصد، ارزش فروش ماده معدنی را بعنوان حقوق دولتی پرداخت می کند.

انتهای پیام/ح

اردبیل به لحاظ پتانسیل های معدنی یک استان بکر هست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.