استاندار اصفهان گفت: بعد از اجرای استانی شدن بودجه، باید در طرح جامعی، استقلال برنامه ریزی و اقتصادی استان‌ها افزایش یابد.

/محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استانی شدن بودجه‌ها و افزایش اختیارات استانداران، اظهار کرد: در آغاز شروع دولت یازدهم فرصت اجرای تخصیص بودجه به صورت استانی فراهم نبود اما اکنون شرایط آن مهیاست.

وی با بیان اینکه دولت در این مرحله از پتانسیل‌های استان‌ها استفاده بیشتری می‌کند، گفت: بعد از اجرای استانی شدن بودجه، گام اساسی‌تر برای آینده این است که در طرح جامعی استقلال برنامه ریزی و اقتصادی استان‌ها افزایش یابد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: استقلال برنامه ریزی و اقتصادی استان‌ها موجب می‌شود تا بتوانند روی پتانسیل‌های خودشان برنامه‌ریزی و منابع جدید ایجاد کنند و با بخش خصوصی رابطه خوبی داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برنامه دولت معطوف به فعال سازی هر چه بیشتر ظرفیت‌های استان‌ها است، درباره مهمترین اولویت‌های کاری‌اش در استان متبوعش، گفت: مسائل مهم بسیاری در اصفهان وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

وی مهمترین مسئله فعلی اصفهان را موضوع آب دانست و بیان کرد: مشکل آب بسیار است و باید آن را حل کنیم. همچنین کشاورزان غرب و شرق استان معضل‌هایی دارند که باید برای رفع آن برنامه ریزی شود.

مهرعلیزاده ادامه داد: تغییر الگوی کشت و آبیاری، حل کردن مسائل اجتماعی ناشی از کمبود آب، توجه به سدسازی، آوردن آب جدید در مسیر زاینده رود، ایجاد اشتغال، جذب منابع بخش خصوصی و  سرمایه‌گذاری خارجی و ... از مهمترین اولویت‌های مورد توجه بنده در این استان است.

استاندار اصفهان توجه به محیط زیست را در این استان حائز اهمیت فراوانی بیان و تصریح کرد: اگر محیط زیست را در اصفهان  رها کنیم، وضعیت  از تهران هم  بدتر شود چراکه کارخانه‌های بسیاری نزدیک شهر هستند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دولت مسائل مربوط به محیط زیست در اصفهان کنترل شده است و امیدواریم بتوانیم درصد بالای هوا سالم را که در حال حاضر وجود دارد به هوای پاک تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار