مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی تاکید کرد : با توجه به اینکه کارت های ملی نمونه قدیم تا پایان سال 96 اعتبار دارند ، مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی جدید سریعا اقدام و آن را به روز های پایانی موکول نکنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد حیرت انگیز مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی  صبح امروز در نشستی که به مناسبت گرامیداشت سوم دی ماه یکصدمین سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال کشور به عنوان روز ملی ثبت احوال با اصحاب رسانه ترتیب یافت ، ضمن بزرگداشت و تبریک این روز به کارکنان پرتلاش ثبت احوال استان ، به اهمیت ، نقش و کاربرد کارت هوشمند ملی در راستای استقرار دولت الکترونیک و تحولی عظیم در ارائه خدمات در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود : براساس مصوبه هیئت دولت و گزارش سازمان ثبت احوال کشور مقرر است کارت هوشمند ملی در راستای کاربردی شدن ، در ماههای آتی بصورت پایلوت در چند بانک اجرایی شود و به مراتب ارائه خدمات به این نحو توسعه خواهد یافت .

وی اضافه کرد : در این رابطه تا پایان آذرماه امسال از 2 میلیون و 427 هزار واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان ، به یک میلیون و 350 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر و تحویل شده است که حدود 5/55 درصد مشمولین استان را شامل می شود .

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 40 درصد سامانه های کارت هوشمند ملی در استان خالی و آمادگی پذیرش ، ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی مردم استان هست تاکید کرد : مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی و همچنین بهره مندی از خدمات این کارت از سال آینده ، سریعا اقدام و امور ثبت نام و دریافت آن را به روز های پایانی موکول نکنند .

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ؛ تجهیز 20 اداره ثبت احوال استان به فیبر نوری جهت تبادل سریع و ایمن اطلاعات ، توسعه دفاتر بخش غیر دولتی در ارائه خدمات ثبت احوال ، اقدامات لازم برای کاهش نوبت ها از 2 الی 3 ماه به زیر 15روز در روند ثبت نام و دریافت کارت ، آموزش نیروی انسانی و ایجاد سامانه سیار صدور کارت هوشمند ملی برای سالمندان و جانبازان قطع نخاعی را از جمله اقدامات اداره کل در راستای تسریع و پیشبرد پروژه کارت هوشمند ملی در استان عنوان کرد .

محمد حیرت انگیز در ادامه با بیان اینکه 350 ایستگاه در استان در زمینه خدمات ثبت احوال به ارائه خدمات مشغول هستند افزود : مردم در مدت سه ماه باقیمانده به پایان سال 96 با مراجعه به مراکز پست و دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال استان نسبت به ثبت نام و دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نمایند .

وی افزود : در این راستا 200000 ریال هزینه ثبت نام به عنوان درآمد عمومی دولت ، 90000 کارمزد دفاتر پیشخوان دولت و مراکز پست ارائه خدمات و 20000 ریال نیز برای تحویل کارت از متقاضیان اخذ می شود .

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی یادآور شد : مراکز یاد شده هیچ گونه حق اخذ مبلغ اضافی بابت عکس و ثبت نام ندارند مگر اینکه مرحله پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی نیز در این مراکز انجام پذیرد و چنانچه افراد برای این امر به این مراکز مراجعه کنند و هزینه ای بیش از نرخ مصوبه از آنها اخذ شود می توانند مراتب را با مراجعه به ادارات ثبت احوال استان بصورت کتبی گزارش و پیگیری نمایند .

انتهای پیام/ح

دریافت کارت هوشمند ملی توسط 55/5 درصد از واجدین شرایط در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.