مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: پرورش زالو در یک دوره ۶ ماهه ۶۰۰ میلیون ریال درآمد عاید تولید کننده می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: پرورش زالو موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی است و با ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری می‌توان در یک دوره ۶ ماهه به ۶۰۰ میلیون ریال درآمد دست یافت.

وی افزود: ۶۵۰ نوع زالو با شکل‌های مختلف شناسایی شده و استفاده از زالو در پزشکی، پیشینه‌ی طولانی دارد و سابقه تاریخی آن به چهارهزارسال قبل برمی گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر درخصوص زیست شناسی زالو گفت: زالو‌ها کرم‌های حلقوی یا بند بند هستند و بدن آن‌ها از ۳۴ بند تشکیل شده و در هر بند یک اندام مکنده قوی وجود دارد که محکم به انتهای بدن وصل شده است.

جعفری با بیان اینکه با پرورش زالو به صورت خانگی می‌توان با سرمایه کم درآمد مناسبی را در مدت ۶ ماه بدست آورد، افزود: با یک سرمایه ۲۰۰ میلیون ریالی و یک فضای ۶۰ مترمربعی به راحتی می‌توان با ۷ میلیون تومان سرمایه ثابت برای خرید یخچال و ظروف پلاستیکی و ۱۳ میلیون تومان شامل ۶۰ هزار لارو در ماه‌های خرداد و تیر و فروش آن در ماه‌های آبان، آذر و دی با قیمت نرمال هرعدد یک هزارتومان به ۶۰۰ میلیون ریال دست پیدا کرد که نسبت به سرمایه گذاری و وقت صرف شده توجیه بسیارمناسبی را داراست.

وی گفت: داشتن سالن تکثیر (انکوباسیون)، سالن پرورش و سالن تکثیر جلبک در مجاورت سالن پرورش و تکثیر زالو ضروری است.

انتهای پیام/ر

رونق پرورش زالو در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.