همایش خیران مدرسه ساز خاش سیستان و بلوچستان با حضور شماری از خیران، مسئولان استانی و محلی در سرسرای اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش خاش گفت: افزون بر ۳۲ هزار دانش آموز این شهرستان در مدارسی درس می‌خوانند که از استاندار‌های لازم آموزشی برخوردار نیستند.


وی افزود: ساخت و تجهیز مدارس در شهرستان خاش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.


امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت و عضو هیئت مدیره مجمع خیران مدرسه ساز خاش نیز با اشاره به اهمیت مشارکت و تعاون برای خدمت رسانی به اقشار نیازمند جامعه گفت: تشکیل این گونه نشست‌ها و پیگیری برای تامین نیاز‌های آموزشی جامعه سبب رفع بسیاری از کمبود‌ها و نارسایی‌ها در منطقه می‌شود.


مولوی عبدالستار حسین زهی اظهار داشت: رسیدن به تقوا و دلسوزی و داشتن حس نوعدوستی نشان دهنده کمال انسانی است.


وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه ادامه داد: فراگرفتن علم قرآن و علوم جدید سبب شناخت خداوند متعال و رفع مشکلات اجتماعی می‌شود.


وی کمک به ساخت مساجد و مدارس برای تحصیل علوم جدید را از نیاز‌های مهم جامعه برشمرد و افزود: هر فرد باید در حد توان خود برای ساخت و تجهیز مدارس هزینه و مشارکت کند، زیرا این اقدام برای جامعه خیر به دنبال دارد.


امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش گفت: با همکاری سپاه و خیران بیش از ۲۰ مدرسه تا کنون در این شهرستان ساخته شده است.


مولوی محمدانور کرم ایرندگانی از خیران مدرسه ساز خاش نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت علم آموزی و برشمردن کمبود‌ها و نیاز‌های آموزشی در جامعه بر ضرورت ساخت و تجهیز مدارس در این شهرستان تاکید کرد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش نیز با اشاره به اینکه ۱۸۹ آیه قرآنی پیرامون خیر و خیرخواهی وجود دارد گفت: وجود خیران اندیشه ساز سبب ساخت و آبادانی جامعه می‌شود بنابراین مشارکت خیران و دستگاه‌های مختلف برای رفع محرومیت‌ها به شدت در جامعه احساس می‌شود.


سرهنگ پاسدار حسن فضلی مشارکت سپاه در زمینه‌های محرومیت زدایی، ساخت و تجهیز مدارس و مساجد و حوزه‌های علمیه، ساخت منزل محرومان و پروژه‌های اشتغالزایی را به منظور کمک به تامین نیاز‌های جامعه عنوان کرد و گفت: آمادگی لازم در سپاه پاسداران برای رفع محرومیت‌ها و امید بخشی در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/گ

همایش خیران مدرسه ساز در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار