صدور انرژی از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان به سایر مناطق کشور

با تکمیل طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل بیش از دو برابر مازاد بر نیاز استان برق تولید می شود. که این امر زمینه‌ساز صدور انرژی از استان را به سایر مناطق فراهم می کند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اظهار داشت: با تکمیل طرح توسعه این نیروگاه بیش از دو برابر مازاد بر نیاز استان برق تولید خواهد شد که این امر زمینه‌ساز صدور انرژی از استان را به سایر مناطق فراهم می کند.

وی بیان کرد: این طرح با مشکل تامین آب مواجه است که برای حل آن، مقرر شد مدیران طرح آب مورد نیاز را از خروجی  تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل و پس از تصفیه کامل تامین و با خط انتقالی که خود اجرا خواهند کرد، به سایت نیروگاه انتقال دهند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با پیگیری لازم و جذب 350 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم در فاز جدید سه واحد بخار با توان تولید 480 مگاوات در حال نصب و راه‌اندازی است و با تکمیل این طرح توان اسمی تولید برق این نیروگاه تا پایان سال 97 به یک هزار و 440 مگاوات ساعت می رسد.

بهنام جو گفت: انتظار می‌رود در زمینه تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه مسئولان و متولیان امر نهایت همکاری و تلاش خود را به کار گیرند چرا که این پروژه از طرح‌های مهم در استان بوده و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم هر چه زودتر زمینه‌ساز فعالیت‌های این پروژه باشیم.

 

انتهای پیام/ع

نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان دو برابر مازاد بر نیاز اردبیل برق تولید می‌کند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.