مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: ۸۰ هزار تن مرکبات امسال در انبار‌های این شهرستان ذخیره سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: ۱۷۰ واحد سورتینگ و بسته‌بندی مرکبات در قائم‌شهر فعال است.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ هزار تن مرکبات در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: برای ۸۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و دو هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در سورت و بسته‌بندی مرکبات ایجاد اشتغال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: درجه‌بندی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در نگهداری، محافظت و استانداردسازی محصول از نظر یکنواختی در کمیت و کیفیت و راه یافتن به بازار‌های جدید خارجی و افزایش صادرات و ورود ارز به کشور موثر است.

جعفری با بیان اینکه ۸۰ هزار تن مرکبات توسط ۲۲۰ ذخیره ساز این شهرستان برای امسال ذخیره سازی شد، افزود: این امر در اشتغال‌زایی، توسعه پایدار و ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی نقش به‌سزایی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قائم‌شهر دارای ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ مرکبات با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن مرکبات است، گفت: سطح باغ‌های مثمر انواع پرتقال این شهرستان ۱۰ هزار هکتار و نارنگی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار است.

انتهای پیام/آ

مرکبات در قائم شهر ذخیره سازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.